Logo

JBL 120 TI - bass-elementene skadet under transport

Skriv et svar
30.10.2006 09.42.24 #1 av 3
Postet av: HiFi-krapyl
Mine gamle kjære JBL 120 TI skulle være med på et flyttelass her om dagen. De ble båret ut i bilen som nyfødte barn og lagt forsiktig på rygg. Da man kom frem 20 min senere var begge bass-elementene skadet. små sprekkdannelser/begynnende smuldring var oppstått. Jeg mener bestemt at begge høyttalerne var helt prima før franten startet Når man nå berører elementene i ytterkant går de i oppløsning og sprekker opp med en gang. Kan man bytte elementer eller vil dette være dårlig økonomi? Lar det seg i det hele tatt gjøre? Eventuelt hvor/hvem? Resten av høyttalerne er jo også minst 16-17 år gamle...

Er det noen andre som har vært borti noe lignende?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2006 17.39.35 #2 av 3
Postet av: boly
Dette er desverre ikke unormalt, gummi eldes og smuldrer opp.

Ta kontakt her, og spør om det finnes erstatnings elementer:

http://www.jbl.com/home/product_support ... ion=EUROPE
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2006 23.10.09 #3 av 3
Postet av: jerv
Dine 120Ti bruker elementene 128H. Disse lages dessverre ikke mer, og ekvivalente erstatningselementer finner du ikke.
Det er nok helt vanlig at foam-surround'en på slike (og lignende) elementer forvitrer etter 10-15 år. Lenger levetid har ikke slike surround'er.
Men du kan reparere dem selv med en smule netthendt arbeid og litt tålmodighet. Ettermarkedet for foam surround er stort. Søk i Google etter "foam surround repair 128h".

Selv har jeg gode erfaringer med speakerbits.com eller speakerworks.net.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar