Logo

Irriterende støy fra 37"PV60

Skriv et svar
17.01.2007 21.31.10 #1 av 11
Postet av: polar
Sikkert noen som har erfaring med denne støyen fra apparatet her, leste at det var noen som var plaget med det under den laaange tråden. Men det er jo nesten umulig å finne frem de innleggende da tråden er sinnsyk lang.

Er dette en reklamasjon? Mente å lese at det var bare noen som hadde dette problemet, andre skrev at deres PV60 var helt lydløs.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2007 06.50.24 #2 av 11
Postet av: AndreWerdenskrieg
Jeg vil tro det er en reklamasjonssak. PV60 skal väre relativt lydlös. Eneste lyden man skal kunne höre fra denne er viftene hvis man står helt inntil TV'en.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2007 10.59.37 #3 av 11
Postet av: polar
Snakket med Panasonic, de mente jeg burde få sammenlignet min tv med en annen. Men om dette defineres som normalt er det jo helt utrolig, jeg blir bare forbanna av ha på apparatet. Hvis jeg muter apparatet må jeg slå det av etter 5 minutter, greier ikke å ha det på. Og ekstra ille er det når bildet er lyst.

Har vært å klaget på Elkjøp, de ga meg en ny strømledning de mente jeg burde teste, hvis ikke det hjalp så måtte jeg komme med apparatet så skulle de ta noen tester... har jeg grunn til å bli skeptisk???

Kan andre som har en 37"PV60 bekrefte om apparatet skal høres ut som et dårlig lysrør, eller at det er bare viftene som skal høres?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2007 12.37.13 #4 av 11
Postet av: orso
Bytter du til 42PV60 er du sansynligvis kvitt problemet. 37"en har mindre vifter (og muilgens enekstra) som går oftere. Ble i hvert fall sagt det da skjermene ble lansert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2007 13.58.55 #5 av 11
Postet av: polar
Kan bare si med en gang at dette er ikke viftestøy, hadde det bare vært viftene jeg hadde hørt så hadde det ikke vært noe problem, men den forbanna duringen som endrer seg etterhvert som lyset forandrer seg på skjermen begynner å gå meg på nervene snart. :evil:

Og kommer Elkjøp frem til konklusjonen at dette er normalt så kan de bare beholde den...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2007 20.10.43 #6 av 11
Postet av: Nicos
"polar" skrev:Kan bare si med en gang at dette er ikke viftestøy, hadde det bare vært viftene jeg hadde hørt så hadde det ikke vært noe problem, men den forbanna duringen som endrer seg etterhvert som lyset forandrer seg på skjermen begynner å gå meg på nervene snart. :evil:

Og kommer Elkjøp frem til konklusjonen at dette er normalt så kan de bare beholde den...


Hei,

Jeg har 37" PV60. Fantastisk TV, aldri hørt noe som helst støy og sitter ca 3 meter unna og spiller ikke alltid høyt :-)

Tror nok det er noe galt med din!

mvh Ole
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2007 11.16.53 #7 av 11
Postet av: runedalby
Det er vel stengt talt ikke elkjøp som bestemmer om dette er normalt. Vanligvis må slike ting tas på et autorisert service verksted
Rune D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2007 12.23.29 #8 av 11
Postet av: orso
Duringen skal ikke forekomme. Enten så er det noe gale med skjermen eller et problem med strømnettet. Mulig at dette er skivebom, men det kan ikke ha noe med dette med kabel og galvanisk skille:
http://www.modumkabeltv.no/Les%20mer%20 ... skille.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2007 17.02.51 #9 av 11
Postet av: polar
Bruker kun scart og vga på apparatet, så galvanisk skille skal ikke være nødvendig. Har forøvrig også testet med jord og uten jord med samme resultat.

Elkjøp ga seg tvert da jeg kom inn, forklarte at sånn og sånn var det, og det skulle ikke være slik. Refererte til andre eiere av 37"PV60 som sa at deres apparat var tyst. Så da spurte jeg enkelt å greit, vil de sende inn apparatet for service eller vil de bytte det, de ringte et serviceverksted med en gang og fikk ordnet meg en avtale imorgen. Krysser fingrene på at det nå blir fikset.

Fikk testet pc`n på plasmaen idag, støyen tok helt av da jeg åpnet browseren, mye hvitt i bildet... :evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2007 20.52.34 #10 av 11
Postet av: runedalby
Høres ut som det er støy i strømforsyningen, pga at støyen øker når lysstyrken (strømforbruket) øker. Har vært borti det et par ganger før. De bytter nok bare strømforsyningen
Rune D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2007 21.07.32 #11 av 11
Postet av: polar
"runedalby" skrev:Høres ut som det er støy i strømforsyningen, pga at støyen øker når lysstyrken (strømforbruket) øker. Har vært borti det et par ganger før. De bytter nok bare strømforsyningen


Har mistanke om det samme, for meg spiller det ingen rolle hva de gjør, bare støyen forsvinner og aldri kommer tilbake... :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar