Logo

Interferens mellom trådløse lyd enheter!

Skriv et svar
17.11.2007 22.26.18 #1 av 3
Postet av: Turbojet
Hei.

Er det noen som har erfaring med Trådløse bakhøytalere på Samsung HT-TXQ120? Fungerer dette greit sammens med andre trådløse enheter som feks. internett routere osv?

Jeg vurderer å kjøpe dette anlegget med trådløs modul/unit og er litt skeptisk med tanke på om det oppstår interferens mellom signalene fra den trådløs internett-routeren som jeg har i leiligheten og bakhøytalerene?

Kjøpte et enkelt sett fra Komplett.no med noen trådløse høytalere (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33 ... w=detailed) som jeg tenkte å ha på badet for å spille samme musikk som i stuen og det viste seg at signalet fra disse trådløse høytalerene blacket ut internetten i leiligheten! Noen som har noen gode forslag her? Har prøvd å endre kanal på høytalerene men samme problemet fremdeles. Finnes det trådløse routere/system som går på et annet frekvens bånd osv? Kan man velge/justere kanal på routeren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 13.08.10 #2 av 3
Postet av: ingobingo
Man kan skifte kanal på alle trådløse routere man har som oftes 11 kanaler og velge mellom.
Kobl routeren til med kabel og skriv inn ip adressen i adressefeltet på explorer. trykk på de to datamaskinene på vektyslinjen, trykk på støtte, så les av der det står gateway (kansje 10.0.0.138,hvis du har telenor)
Da får du spørrsmål om passord, men ikke alle har det (passordet har du,elleri brukerveileding. Hvis du ikke finner noe trykk bare ok (det vanligste passordet er admin).
Da skal du være inne på routeren, trykk på wireless, så channel.
Velg en helt annen kanal, hvis det står lavt så velg høyt. Trykk save.
Dette må du kansje gjøre flere ganger til du får riktig kanal.
Hvis naboen din velger samme kanal som deg, virker det dårlig.

Lykke til
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 21.57.18 #3 av 3
Postet av: Turbojet
Kjempe takk. Skal prøve ut dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar