Logo

Innstillinger Pioner VSX-918

Skriv et svar
28.11.2009 11.19.19 #1 av 7
Postet av: knuteinarbekkevold
Har koblet til alle høyttalerne for 7.1 oppsett, men får ikke lyd i de bakerste høyttalerne. Trodde forsterkeren ville finne ut sjøl at alle høyttalerne var koblet til, men det gjør den antageligvis ikke da. Hvordan stiller man da inn til 7.1 ? Jeg klarer ikke å finne det ut av instruksjonsboka. ??? :evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2009 11.40.09 #2 av 7
Postet av: Runner
I system setup, under manuell sp setup kan du definere antall høyttalere og størrelse. Men auto oppsettet skal i utgangspunktet "skjønne" hvor mange høyttalere som er koblet til.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2009 12.12.36 #3 av 7
Postet av: knuteinarbekkevold
Har vært igjen alle punkter i menyen. Men skal ta en runde til på det, har fått eget kino/film rom nå så da kan jeg låse meg inne der til jeg finner det ut. Takk for svar :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2009 12.20.40 #4 av 7
Postet av: MindWaste
Har du kjørt auto-setup/romkorreksjon?
Om du har kjørt auto-kalibrering i pioneeren skal den ha registrert at du har 7.1
Men det er ikke alltid kildematerialet du spiller av er 7.1. Når materialet du spiller av har 5.1 må du bruke en dsp på pioneer til å utvide til 7.1 slik at du får lyd i bakkanaler.
Les i manualen din, der står det forklart hvilke modus du skal bruke for å utføre dette.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2009 21.45.48 #5 av 7
Postet av: knuteinarbekkevold
Har kjørt auto mcacc, men forsterkeren finner ikke ut selv at jeg har koblet til alle høyttalerne. Instruksjonsboka har jeg lest opp og ned flere ganger, men finner ikke ut hvordan jeg gjør. Bør snart finne det ut for kino rommer mitt har jeg planlagt med 7.1 lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2009 22.19.21 #6 av 7
Postet av: Torja
Når du har kjørt "Auto MCACC" og du ser at høytaler konfigurasjonen er feil må du rette på dette med piltastene*. Evt sjekk om det står "ERR" i kolonnen til høyre. Kan være en feil med høytalertilkoblingen.
Gå evt etter på inn i "Manual SP Setup" og velg "Speaker Setting".

Du bruker OSD skjermenyen mot TV din?

* NB: Du må gjøre dette under "bekreft høytalerkonfigurasjonen", gjør du ingen ting i 30 sek og "Enter" knappen ikke trykkes inn så vil "Auto MCACC" innstillingene starte automatisk.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2009 16.53.33 #7 av 7
Postet av: knuteinarbekkevold
Dette ble nesten litt dumt det. Pioneer vsx-198 har kun 5 kanaler, jeg fant det ut til slutt ja. Men jeg så meg helt blind at det skulle være 7 kanaler på den fordi det var det jeg spurte spesifikt om da jeg kjøpte den. Men nå har jeg fått byttet den inn i en pioneer vsx-919ah, den er det 7kanaler på. Jeg måtte ut med et mellomlegg, men det er greit det, jeg kom egentlig for seint til å få den byttet. Men han bak disken var jævlig real mot meg (BRL http://www.brl.se på senteret i Charlottenberg, Sverige) og lot meg bytte. All takk til dem.
Og takk til alle her som prøvde å hjelpe meg. :o)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar