Logo

Innlegging av IR-koder for TV på RC Yamaha RX-V765

Skriv et svar
06.12.2009 22.49.22 #1 av 4
Postet av: Plasmasaklart
--------------------------------------------------------------------------------

Sliter med å finne ut følgende i brukermanual: Hvordan legger jeg inn IR-kode for TV-modell på receiverens fjernkontroll, slik at jeg kan bruke de dedikerte tastene nederst på rc til å betjene tv`n (hovedsaklig av/på)?
Det går greit å legge inn koder for tilkoblet utstyr som er koblet til HDMI-innganger, så som blueray, sat etc.

T.P.Stjern
Trondheim
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2009 10.17.04 #2 av 4
Postet av: Mornet
Hei.

Tror det står i bruksanvisningen at man kun kan programmere Power-source knappen, siffertastene og disse play/stopp/forward knappene nederst. Tror ikke man kan programmere de nederste tv-knappene. Slik har jeg tolket det ihvertfall.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2010 13.45.52 #3 av 4
Postet av: Tv-Ivar
Hei, funnet ut noe mer om dette? Jeg har akkurat koplet opp min 765. På SCENE knappen for TV har jeg lagt inn kabel-tv dekoderen, skulle gjerne ha kontrollert tven samtidig også. Skulle gjerne ha styrt tven med knappene neders på kontrollen uavhengig av hvilken input source jeg har valgt.
Tv: Panasonic 42pz80, Spiller: Panasonic DMP-BD30, Receiver: Yamaha RX-V765, Høytalere: kommer...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2010 16.30.06 #4 av 4
Postet av: Plasmasaklart
Fant ut av dette til slutt. Jeg la inn IR-koden for min Panasonic plasma på inngangskilde AV1. Prøvde dette, da jeg la merke til at når man velger SCENE for TV på rc, så switcher receiver til AV1-inngang. Man velger altså inngangskilde AV1 ved programmering av rc med kode for tv-fabrikat. Alle tastene for tv nederst på rc fungerer nå for å styre tv`n uavhengig av alt annet på rc.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar