Logo

Ingen lyd fra høyttaler på lavt volum

Skriv et svar
25.02.2005 11.32.17 #1 av 4
Postet av: erikrod
Hei!

Har en NAD L70 som jeg nå bruker bare med 2 høyttalere grunnet plassmangel.

En ting som plager meg litt er at når jeg skrur på forsterkeren og spiller en CD kommer det ofte kun lyd fra ene høyttaleren. Dersom jeg skrur volumet opp over en viss terskel kommer plutselig lyden i andre høyttaleren og. Dersom jeg deretter skrur volumet ned igjen er alt som det skal være, dvs normal lyd i begge høyttalere.

Jeg har ikke fått gjort så mye testing på hva det kan være som gjør dette iom at forsterkeren må ha vært avslått en stund før samme problemet kommer igjen, men har byttet om høyttalerne, og det er alltid samme side (dvs ikke samme høyttaler) som har problemet.

Jeg lurer på om det kan ha noe å gjøre med balanseinstillingen på høyttalerutgangene (dersom den ene utgangen er stilt opp så er det den som er lydløs til å begynne med), men synes jo dette er litt rart.

Jeg har nettopp fått en ny L70 da den andre ble levert inn med diverse problemer (deriblant dette) og jeg begynner å lure på om det rett og slett "bare er slik", at det ikke er noe gale.

Er det noen som har kjennskap til lignende oppførsel?

Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2005 11.51.44 #2 av 4
Postet av: rogot
Høres ut som et dårlig utgangsrele (dårlig kontakt). Dette må enten skiftes, eller man kan prøve å rense/file kontaktene (om det kan åpnes).

Mvh Roy G.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2005 13.49.40 #3 av 4
Postet av: erikrod
Som jeg skrev så er dette 2. L70'en jeg har dette problemet på. Synes det er litt rart at begge skal ha samme problem hvis løsningen er en dårlig kontakt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2005 23.48.33 #4 av 4
Postet av: Ulven
"erikrod" skrev:Hei!

Har en NAD L70 som jeg nå bruker bare med 2 høyttalere grunnet plassmangel.

En ting som plager meg litt er at når jeg skrur på forsterkeren og spiller en CD kommer det ofte kun lyd fra ene høyttaleren. Dersom jeg skrur volumet opp over en viss terskel kommer plutselig lyden i andre høyttaleren og. Dersom jeg deretter skrur volumet ned igjen er alt som det skal være, dvs normal lyd i begge høyttalere.

Jeg har ikke fått gjort så mye testing på hva det kan være som gjør dette iom at forsterkeren må ha vært avslått en stund før samme problemet kommer igjen, men har byttet om høyttalerne, og det er alltid samme side (dvs ikke samme høyttaler) som har problemet.

Jeg lurer på om det kan ha noe å gjøre med balanseinstillingen på høyttalerutgangene (dersom den ene utgangen er stilt opp så er det den som er lydløs til å begynne med), men synes jo dette er litt rart.

Jeg har nettopp fått en ny L70 da den andre ble levert inn med diverse problemer (deriblant dette) og jeg begynner å lure på om det rett og slett "bare er slik", at det ikke er noe gale.

Er det noen som har kjennskap til lignende oppførsel?

Erik


Visst naden din har 2 volum hjul så er dette et kjent fenomen. Har den ikke det så må det være rett å slett at den er satt for lavt fra fabrikk, 3 løsning kan være at potmteret ditt kan være gåent,men da hører du som regel noe skrapelyder i helt nederste volumskikt. Electrocompaniet som jeg har,byttet jeg tre ganger pot i løpet av 2 og 1/2 år !!!
Mvh
Ulven
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar