Logo

Ikke diskant i senter

Skriv et svar
06.03.2008 20.34.51 #1 av 4
Postet av: Terjers
Høres ut som diskantelementet i senteren min har tatt kvelden. Med øret ganske nære, hører jeg fortsatt frontene bedre. Kan det være at elementet er ødelagt, delefilter e.l. ? Det skal da være vel så mye diskant i senterkanalen ?
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2008 23.40.34 #2 av 4
Postet av: boly
"Mesteparten" av lydinformasjonen skal komme gjennom senterkanalen, har du ikke diskant er den muligens sprengt. Har du garranti, lever inn og få fikset. Har du ikke garanti skrur du ut ellementet og sjekker at alle kabler ol. er på plass. Kan være: invendige kabler, sprengt ellement, delefilteret kan ha tatt kvelden osv..
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2008 00.02.24 #3 av 4
Postet av: Ole-HKfan
Har du hatt bra lyd fra denne center høyttaleren før, -eller er den ny i ditt anlegg?

Jeg tror ikke dette er problemet hos deg, men jeg har hørt om et tilfelle der oppsettet var 3-veis høyttalere i front, og 2 veis center fra en annen leverandør. Det viste seg at elementene var forskjellig "fasevendt" eller noe slikt som resulterrte i at mellomtonen i front og center motarbeidet hverandre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2008 22.08.18 #4 av 4
Postet av: Terjers
Den er levert tilbake til butikken, og jeg får ny. Enkelt og greit. Ellers kan jeg nevne at jeg har forskjellige høyttalere foran og bak, og det fungerer helt fint. Mulig at EZSetUp`en korrigerer evt. fase forskjeller.
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar