Logo

IFA 2006 - Offisiell tråd

Skriv et svar
03.09.2006 18.00.48 #16 av 25
Postet av: Johnny Denon
Veldig bra dekning av messen, Rune!
Se om du kan få lurt med deg et par eksemplarer av den kontrasbomben fra Sharp, er du grei:-)
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2006 20.15.54 #17 av 25
Postet av: Rune
"bomholt" skrev:Skuffende at Blue-ray kommer med regionale soner. Noen som vet om HD-DVD vil ha det samme. Stort tull dette med inndelte soner.

Må si Loewe kan design.


Loewe kan virkelig design ja. Bare synd det er så vanskelig å få tak i folk som virkelig kan svare på tekniske spørsmål der. At de i tilegg tar 3 euro for katalogene er jo en skandale.

Når det gjelder HD-DVD og soner bekreftet Toshiba til meg i dag at det ikke vil komme soneindeling på HD-DVD. Et stort pluss mener jeg. (om dette er en holdning blir spennende å se)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2006 20.20.10 #18 av 25
Postet av: Rune
"boly" skrev:Skal si Hitachi PJ-TX300 ser lekker ut....

Mulig oppgradering på gang...

Noen som vet hva den havner på i pris?



Ser nettdata.no har den til like under 15k.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2006 20.21.46 #19 av 25
Postet av: Rune
"Torja" skrev:Så du noe blu-ray filmer via denne spillkonsollen Rune?


Desverre var det ingen fungerende versjon av PS3 på messen. Spilleksemplene var ferdiginnspilt. (virker forsåvidt litt skremmende når det bare er 2 mnd til lansering) Blir spennende å se om dette holder for Sony.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2006 08.35.38 #20 av 25
Postet av: orso
"Rune" skrev:
Når det gjelder HD-DVD og soner bekreftet Toshiba til meg i dag at det ikke vil komme soneindeling på HD-DVD. Et stort pluss mener jeg. (om dette er en holdning blir spennende å se)

Det var godt å høre. Begynner å vurdere mer og mer å kjøpe en HD-DVD istedet for en ny DVD spiller. Prisen er ikke avskrekkende. Minuset med den som selges i USA er at den bare leser av sone 1 filmer med vanlige DVD filmer. Håper at den som lanseres i Europa vil kunne gjøres sonefri.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2006 19.49.41 #21 av 25
Postet av: scirocco
"Rune" skrev:Loewe kan virkelig design ja. Bare synd det er så vanskelig å få tak i folk som virkelig kan svare på tekniske spørsmål der. At de i tilegg tar 3 euro for katalogene er jo en skandale.

Loewe er også fantastiske på bruksdesign. Den latterlig tynne bruksanvisningen som følger med TV-apparatene deres bekrefter dette, her er det selvforklarende funksjoner i stedet.

Bare så synd en etterhvert blir tvunget til å bruke eksterne dekoderbokser til både kabel-tv, parabol og bakkenett. Dermed omgår man mye av den gode elektronikken som ligger i disse apparatene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2006 14.23.46 #22 av 25
Postet av: Rune
Loewe har med sin nye TV serie innebygd dekoder for DVB-T og C og med 2 commen interface moduler så tror jeg faktisk man slipper helt bokser på disse apparatene. (såfremst at NTV vil tilby CAM moduler)

Ifølge NTV på pressekonferansen håpte de at markedet skulle tilby apparater med innebygd dekoder som i sverige, slik at jeg tror de også vil tilby cam.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2006 14.26.42 #23 av 25
Postet av: Rune
Nå nærmer Berlin turen seg slutten, og jeg sitter her nå og titter på bilder. Totalt har det blitt over 1200 bilder og jeg satser på at jeg skal få lagt ut en del av disse utover uken. Men i morgen er det tilbake på jobb og sikkert mange timer man må ta igjen :-)

Turen har iallfall gitt meg mersmak og hvis jobben tilatter det blir det ny dekning til neste år også.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2006 15.52.12 #24 av 25
Postet av: scirocco
"Rune" skrev:Loewe har med sin nye TV serie innebygd dekoder for DVB-T og C og med 2 commen interface moduler så tror jeg faktisk man slipper helt bokser på disse apparatene. (såfremst at NTV vil tilby CAM moduler)

Angående NTV så er det vel ikke så alt for mange av de som bruker så mye penger på en Loewe-TV som klarer seg med de få kanalene som sendes over bakkenettet. Men er det ikke slik at Canal Digital, Viasatt, UPC og alle disse andre parabol og kabel-tv tilbyderne "godkjenner" en spesifikk dekoder som kan brukes, og dermed låser kundene til å bruke eksterne dekodere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2006 22.17.24 #25 av 25
Postet av: Rune
UPC bruker vel en spesiell koding slik at standard utstyr ikke er tilgjengelig.

CD krever vel godkjenning og man har vel bare i praksis 2 tunere å velge mellom. Om man kan bruke Loewe med DVB-C tuner er vel noe usikkert da man må få tak i en cam som fungerer med kort.

Tror vel ikke nødvendigvis at prisen på TV'n er proporsjonal med antall kanaler man er avhengig av :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar