Logo

Høytalersystem til Yamaha 657

Skriv et svar
20.07.2006 06.47.37 #16 av 17
Postet av: kinogutt
Brukte litt tid i går kveld til å sette meg inn i kalibreringen.
Fikk justert DVD spiller og forsterker. På forsterker sto instillingen LFE på 0 db, mens skalaen gikk til -20 db. Denne satte jeg til -15 db og fikk da en mye renere basslyd. Før dette syntes jeg subben "slamret". Delefilteret var satt til 80hz, så det lot jeg være. DVD spilleren ble DTS satt til bitstream. Volumet på subben ble justert på ca. kl. 11. Etter ny automatkalibrering med YPAO, var lyden helt vanvittig :D Kan banne på at jeg hører effekter jeg ikke har hørt tidligere. Har aldri hatt et så nyansert lydbilde før... Også ved avspilling av musikk-cd er lyden over all forventning. Hærlig lyd også i surround stereo. Her er lydbildet detaljert og krystallklart :D Subben ruler. Må feste/fjerne en del ting i kjellerstuen som ikke har det så godt når subben "slår til" :D

Tro meg: Jeg har en del filmer jeg bare MÅ se påny :D

Honnør til SVS som sender slik innstillingsinfo med høytalerne. Hadde aldri kommet til å tenkt på innstillingen på DVD spiller, og den utgjordre en stor forskjell på lydeffektene.

Kan ikke si det nok: Er meget fornøyd :D

Tusen takk for anbefalingen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2006 18.24.14 #17 av 17
Postet av: pnerbye
Veldig gøy å høre at dette var en treffer. Selv har jeg 2 slike subber i oppsettet mitt, så jeg skjønner hva du mener når du sier det er en del filmer du må se om igjen. :D

Det er en flystyrtscene i Flight Of The Phoenix du bør få med deg! Hehe...

Lykke til videre!
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar