Logo

Høytalere og receiver til 25k !!

Skriv et svar
05.09.2005 06.18.48 #31 av 43
Postet av: pnerbye
"janse" skrev:Nå har jeg bestilt:

SVS PB10-ISD, DENON DVD-1920 og DENON AVR-3806.


Dette blir bra! :D

"janse" skrev:
Har mao brukt opp mesteparten av budsjettet på receiver og sub, og får nok ikke kjøpt høytalere som kan sette receiveren skikkelig på test med det første.

Regner med jeg kjøper AudioPro Black fra fyndborsen.se iløpet av morradagen, om ikke det kommer noen andre innspill her som forandrer den planen.


Skjerp deg!!! ;) Audio Pro Black Diamond V2 er langt fra noe dritt, og krever sitt fra forsterkeren for å yte sitt beste. Tror du vil bli fornøyd med dette. Jeg vurderer samme høyttalerpakke selv og håper å få prøvelyttet på disse i løpet av kort tid. Har hørt VELDIG mye bra om disse.


"janse" skrev:
Hvordan er det forresten med kabler? Må jeg bestille det også? Isåfall, hva anbefales? (bestilte kabel til suben sammen med suben, så har den i boks iallefall)


Kjøp 4 kvmm på Biltema eller Clas Ohlsson. Dette er billig. Jeg har selv ikke mye tiltro til at dyr kabel skal gjøre noe underverk, men uansett vil det kreve litt kunnskap og erfaring å finne kabel som passer ditt oppsett. Begynn billig og lån med deg dyrere kabel etterhvert som du kan teste ut før du handler. Det er gjengs oppfatning på flere fora at signalkabel er viktigere enn høyttalerkabel.

Lykke til, og fortell på forumet om dine erfaringer. Jeg er i alle fall nysgjerrig på oppsettet ditt. :)
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2005 08.48.50 #32 av 43
Postet av: janse
Takk takk..

Bestiller nok AudioPro fra fyndbørsen ikveld da. Har du peiling på hvor lang tid det tar? Regner med å få både tv, dvd, receiver og sub før helga.. hehe..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2005 11.50.59 #33 av 43
Postet av: pnerbye
"janse" skrev:Takk takk..

Bestiller nok AudioPro fra fyndbørsen ikveld da. Har du peiling på hvor lang tid det tar? Regner med å få både tv, dvd, receiver og sub før helga.. hehe..


Lucky you! Hehe..

Under forutsetning av at fyndborsen har varene på lager tar det ikke lange tiden å få varene til Kr.sand. Håper og tror du har varene før helgen.

Jeg er spent på dine erfaringer med Denon 3806 og Audio Pro. Tror det kan bli knall. Og selvfølgelig hvordan du fikser oppsettet av SVS. Jeg kommer vel til å bruke litt tid på det samme! :)
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2005 12.33.40 #34 av 43
Postet av: janse
Jepp, gleder meg som en liten unge nå!

Elkjøp sier dem får inn tven jeg har tenkt å kjøpe på torsdag/fredag også, så dette kan bli litt av uke, selv om jeg er litt skeptisk til at jeg får høytalerene før helga! (skal som sagt bestilles ikveld iallefall).

Fikk just beskjed om at suben er sendt, så det er jo gode nyheter :D

Her er forresten et bilde på hvordan jeg visualiserer kjellerstua når alt er ferdig. Kommer selvsagt med bilder etterhvert som ting begynner å falle på plass i noe annet enn et 3d program ;) (og ja, vi har så stygt teppe, skal byttes snarest!! hehe)

Og tusen takk til deg pnerbye, du har vært til stor hjelp :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2005 13.06.36 #35 av 43
Postet av: pnerbye
"janse" skrev:Og tusen takk til deg pnerbye, du har vært til stor hjelp :)


Håper du gjør beslutninger på grunnlag av mere enn råd fra meg da! Hehe... Blir litt svett her nå! Men jeg er rimelig sikker på at dette blir ett tøft opplegg.

Jeg vurderer faktisk sterkt det samme oppsettet som deg. Tror jeg kanskje går for Yamaha RX-V1500 (evt. 2500), og jeg har fra før en Samsung DVD935 (eller no). Har jeg råd, så strekker jeg meg kanskje til Denon AVR3806.

Har nettopp handlet hus og har ikke overtakelse før 15/2. Blir uhorvelig lenge å vente syns jeg. *sukk* Har ikke noe rom til hjemmekino før jeg flytter.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2005 19.13.02 #36 av 43
Postet av: janse
"pnerbye" skrev:
Håper du gjør beslutninger på grunnlag av mere enn råd fra meg da! Hehe... Blir litt svett her nå! Men jeg er rimelig sikker på at dette blir ett tøft opplegg.


Jo, jakter deg ned hvis dette blir dårlig! :D

Har nå bestilt høytalere og stativ fra fyndbørsen, woho :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2005 12.07.55 #37 av 43
Postet av: janse
Mailet idag hifiklubben online for å høre estimert leveringsdato og fikk da beskjed om at AVR-3806 ikke kom inn før slutten av Oktober. Dette blir aaaaltfor lenge for meg å vente, og fikk derfor tak i en AVR-3805 som kommer i hus ikveld.

Så da mangler bare høytalere, (og dvd-spiller og tv, som kommer om 1-2 uker). Driver å pakkesporer på DHL nå, siste oppslag er:

JÖNKÖPING, G

Utlastad för leverans 2005-09-07 22:49

Noen som tørr tippe når jeg får pakka? :p
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2005 12.32.41 #38 av 43
Postet av: pnerbye
Jeg har vært å hørt på Audio Pro Black Diamond V2 i dag og vedder mye på at du blir fornøyd! :D

Husk bare at den trenger noe innspilling for gi god lyd særlig i bassområdet!

Jeg vurderer nå å handle 2 par Black Diamond og 1 Black Vector til 5.1 oppsett med SVS. Kommer til å bruke litt tid på å finne en receiver bare.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2005 13.42.47 #39 av 43
Postet av: janse
Høres bra ut :)

Har jo fått sub og receiver som sagt, så nå venter jeg bare på høytalerne! Kjipt at ikke de kom før helga, men siden Elkjøp ikke får inn tven jeg skal kjøpe før 15./16. så er det ikke såå farlig. Betyr jo bare at jeg kan glede meg noe villt disse neste dagene :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2005 18.18.28 #40 av 43
Postet av: pnerbye
Det er ting som tyder på at du har valgt en smart forsterker. Gleder meg til å høre hva du synes om Audio Pro og Denon.

Selv har jeg tid til å vente på 3806. Trenger HDMI konvertering.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2005 16.29.13 #41 av 43
Postet av: ice12
Hei

Har du fått testet dette oppsettet ?, er nyskjerrig på hvor godt dette
fungerer sammen :lol:

Ove
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2005 14.09.25 #42 av 43
Postet av: janse
"ice12" skrev:Hei

Har du fått testet dette oppsettet ?, er nyskjerrig på hvor godt dette
fungerer sammen :lol:

Ove


Fungerer knall sammen!

Hehe..

Har ikke så mye å sammenlikne det med, dessverre, men jeg er utrolig godt fornøyd.

Har ikke hørt allverdens på musikk med det enda, men har kost meg med mange filmer og lyden er helt utrolig bra. Særlig bassen i film er rå.

Kjører nå altså: Denon AVR-3805 med audiopro black diamond v2 i front, audiopro black vector v2 som center og audiopro black pearl v2 bak, med en svs pb10-isd i ett 5.1 oppsett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2005 16.00.48 #43 av 43
Postet av: pnerbye
"janse" skrev:
"ice12" skrev:Hei

Har du fått testet dette oppsettet ?, er nyskjerrig på hvor godt dette
fungerer sammen :lol:

Ove


Fungerer knall sammen!

Hehe..

Har ikke så mye å sammenlikne det med, dessverre, men jeg er utrolig godt fornøyd.

Har ikke hørt allverdens på musikk med det enda, men har kost meg med mange filmer og lyden er helt utrolig bra. Særlig bassen i film er rå.

Kjører nå altså: Denon AVR-3805 med audiopro black diamond v2 i front, audiopro black vector v2 som center og audiopro black pearl v2 bak, med en svs pb10-isd i ett 5.1 oppsett.


Du gjør meg VELDIG misunnelig akkurat nå! :lol:

Jeg har lurt på om jeg skal putte mere penger i potten og handle Dali Ikon 6, men jeg tror jeg får veldig mye for pengene med Denon 3806 og Audio Pro-settet. Jeg handler inn hjemmekino i februar, og det er altfor lenge til! *sukk*

Godt du er fornøyd med oppsettet ditt! :)
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar