Logo

Hvorfor så dårlige TV-signaler?

Skriv et svar
13.01.2005 10.58.04 #1 av 7
Postet av: vegge
Kjøpte akkurat en Philips 28PW6618 samt en bordantenne til 3-400 penger hos Elkjøp. Har derimot store problemer med å få inn skikkelig signal på NRK1, TV2 og TVNorge. Har prøvd en del forskjellige ting, men til ingen nytte.. Vet dere hvorfor det er så dårlige signal i Klostergata i Trondheim? Ligger jo nesten i byen..! Evt noen andre tips? Har det noen hensikt å kjøpe en signalforsterker eller hva det heter?

*blir forhåpentligvis kabel-tv etter hvert*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2005 11.48.26 #2 av 7
Postet av: arntos
Hva slags antenne har kjøpt? Står det f.eks Philips på den, da kan du like godt stikke en gaffel inn i baksiden på TVèn og få bedre signal. Prøv et annet merke, Rezeptor har vesentlig bedre antenner enn Philips. Har prøvd bordantenne på kalvskinnet, like over elva. Dårlig signal der og på NRK2 og Tv-Norge. NRK1 og TV2 var bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2005 12.01.09 #3 av 7
Postet av: Typhoon7
Det kommer faktisk an på hvilken vei i forhold til Vassfjellet din leilighet ligger. Nærmeste sender NRK sender i fra er Vassfjellet. Siden er er mye murbygg i området vil dette spille inn også.

Har du vinduer som vender nordover vil det være lettere å få inn TVN enn NRK. Tror signalene fra TVN kommer fra Nord.

Har du derimot vinduer i sør bør du ha en mulighet for å kunne få inn NRK, men murbygg vil kunne gi "skyggeområder"

Min erfaring er at det er mye verre signal i byen inn i områdene rundt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2005 12.12.08 #4 av 7
Postet av: kjelle
prøv å flytte antenna rundt om i rommet eller å søke på andre kanaler..har vert borti tver som måtte ha spessielle kanaler for å få best signal..for så å flytte om på kanalene etterpå
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2005 12.18.49 #5 av 7
Postet av: vegge
Tror antennen er fra Philips.. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Forøvrig er vinduet mitt vendt mot sør-vest. Jeg får sterkest signaler på NRK1 og TV2. TVNorge er veldig håpløst, men funker litt når jeg vender antennen motsatt vei.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2005 12.28.30 #6 av 7
Postet av: Typhoon7
Dette stemmer godt med mine erfaringer også.

Vinduer i sørlig retning i byen vil gi håpløse signaler fra TVN generelt sett. Selvfølgelig finnes det sikkert unntak.

Vi hadde det slik i noen måneder etter vi kjøpte ny leil og før kabel ble lagt inn.

Jeg fant faktisk ut at antenne uten forsterker ga bedre signal enn antanne med forsterker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2005 07.05.02 #7 av 7
Postet av: vegge
"arntos" skrev:Hva slags antenne har kjøpt? Står det f.eks Philips på den, da kan du like godt stikke en gaffel inn i baksiden på TVèn og få bedre signal. Prøv et annet merke, Rezeptor har vesentlig bedre antenner enn Philips.

Antennen jeg har kjøpt er en Philips sbcTT750. Jeg stappet en kleshenger i baksiden på TV-en og fikk omtrent likt signal da.. :o Denne skal garantert byttes, men jeg frykter at signalene vil være stusselige uansett. Har vridd den i alle retninger og prøvd fininnstilling, men det hjelper lite.

Rezeptor, hvor selges de? Noe annet lurt som kan kjøpes? Utendørsantenne blir kanskje litt vanskelig..

Edit:

Expert Midtbyen skrev:

>Hei
>
>Det at det ligger så nære byen er problemet. I hele Midtbyen og omliggende områder er det håpløse tv-signal. Hvis du har kjøpt en antenne til 399,- så har den ant.signalforsterker.
>
>Du må nok ha parabol, kabeltv eller antenne på taket.


*hmm*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar