Logo

Hvorfor går dettte ikke an med dvd opptaker!!!!!

Skriv et svar
06.09.2006 22.16.24 #1 av 11
Postet av: øivindo
Finnes det harddisk opptakere som en kan ta opp på og se tv på en annen kanal samtidig?
Hører at det ikke går, lurer svært på om det stemmer?????
Tenker da på pioneer sine
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2006 22.26.08 #2 av 11
Postet av: arntos
Du må da ha en opptaker med 2 tunere. Ikke sjekket om det finnes.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 06.04.32 #3 av 11
Postet av: EvenSteven
Jeg lurer på det samme selv... Hele avgjørelsen om jeg skal kjøpe dvd-opptaker står og faller på om dette er mulig... Ble seinest i går fortalt at det gikk, men er usikker.... Det har jo alltid funket med gamle og nye VHS-maskiner... Men jeg har digital parabol , og får dermed bare ett tv-signal, mens eksempelvis mine foreldre har digital-kabel gjennom tuner, samt grunnpakke-kanaler som går rett i tv'en. De har alltid kunne ta opp på video og samtidig se på en annen av de grunnpakke-kanalene.. Derfor er jeg i tvil om at det funker om du bare har en kilde..

men er veldig interssert i et entydig svar på dette ....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 08.32.56 #4 av 11
Postet av: Torja
Som arntos sier, du må ha en dvd opptaker med to tv tunere. Hvis du har en tv, så har den sin egen tv tuner og da kan du se en annen kanal fra tv på denne. Det samme gjelder for VHS. Man tok oppfra en kanal på videoen og bruker så tv sin egen kanal tuner for å se en annen kanal. Samme prinsipp for dvd opptakere.

Det som er anderledes er at du kan som regel på dvd hardisk opptakere se ett av de andre opptakene som du har gjort tidligere samtidlig som du gjør nytt opptak eller sette inn en dvd film og se denne samtidig med opptak fra en tv kanal. Det kunne du ikke med den gamle VHS spilleren. :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 11.51.39 #5 av 11
Postet av: øivindo
"Torja" skrev:Som arntos sier, du må ha en dvd opptaker med to tv tunere. Hvis du har en tv, så har den sin egen tv tuner og da kan du se en annen kanal fra tv på denne. Det samme gjelder for VHS. Man tok oppfra en kanal på videoen og bruker så tv sin egen kanal tuner for å se en annen kanal. Samme prinsipp for dvd opptakere.

Det som er anderledes er at du kan som regel på dvd hardisk opptakere se ett av de andre opptakene som du har gjort tidligere samtidlig som du gjør nytt opptak eller sette inn en dvd film og se denne samtidig med opptak fra en tv kanal. Det kunne du ikke med den gamle VHS spilleren. :wink:


Man kan kjøpe Y-ledd(forgrening) å plasserer i antenneuttaket i veggen å da skal man kunne ta opp mens du ser tv
Kvaliteten skal ikke bli noe dårligere av å bruke Y-ledd nei. Det er omtrent som en skjøteledning med 2 uttak. Du får samme spenningen og sinussignal ut av begge stikkontaktene.

http://www.clasohlson.no/?AFP=store/fs_ ... Campaign=N
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 14.04.49 #6 av 11
Postet av: EvenSteven
ja.. spurte om det samme i butikk... fikk som svar at dette fungere KUN på analog-antenne og kabel... Altså IKKE parabol... bra for noen, kjipt for meg...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 18.40.31 #7 av 11
Postet av: Rune
Som nevnt må man ha 2 tunere for å få dette til. Det finnes satelittmotakkere med 2 tunere slik at du kan ta opp og se samtidig, men jeg er usikker om disse er godkjent av Canal Digital.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 19.03.12 #8 av 11
Postet av: Amadesus
Dette er jo ikke noe problem, det går enkelt an å ta opp fra en kanal og se på en annen. Helt likt som på vanlig gammeldags vhs. Det eneste jeg tror ikke går er å ta opp to forskjellige programmer samtidig og i tillegg se på noe annet. Hvis man skal ta opptak fra to forsjellige kanaler samtidig må man vel ha to tunere i opptakeren.
Hva er problemet? :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 21.01.58 #9 av 11
Postet av: Rune
Jeg, har selv 2 Pioneer opptakere for at man skal slippe å være styrt av TV programmer. Nå trenger jeg ikke se noe direkte, og er programmet kjedelig, ja da er det bare å spole.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2006 20.04.26 #10 av 11
Postet av: cartman9090
Må ha to tunere, men det er egentlig ikke noen problemstilling. Du tar opp det du ønsker, samtidig ser du en annen kanal vi Tv-apparatets tuner. Du må altså bare gå ut av "AV" modus på tv'n, og passe på at du har den runde signalkabelen koblet bak på Tv'en.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2006 11.06.57 #11 av 11
Postet av: EvenSteven
Ja men det går jo ikke når man har digitale signaler fra parabol...
Går kun med analoge kabel-signaler og tv-antenner...

Og om ikke lenge forsvinner analog tv, så da må jeg nok vente en stund til , eller kjøpe en digital-tuner med to tunere (Canal Digital skal visst ha en slik)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar