Logo

Hvorfor får jeg ikke bedre bilde med HDMI?

Skriv et svar
22.11.2006 00.15.30 #1 av 4
Postet av: August
Hei,

Har en TV LG32LX1 med oppløsning på 1366 x 768 og en DVD spiller
Pioneer DV-696AV-K hvor en kan oppskalere vanlig DVD filmer til HDTV formatene 720p og 1080i ved bruk av HDMI tilkobling.
Har oppskallert til både 720p og 1080i på DVD spilleren men får ikke noe bedre bilde av den grunn. Hva er galt? Må jeg foreta noen justeringer på TVèn?
Takknemlig for svar.

mvh
August
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2006 02.31.09 #2 av 4
Postet av: Rikky
Bedre bilde enn hva da? Hvis du f.eks har brukt s-video tidligere skal bildet være merkbart bedre med HDMI. Hvis det er skaleringen du tenker på, så blir det ikke nødvendigvis bedre om du skalerer i DVD-spilleren. Bildet skaleres i TV-en også (og deinterlaces hvis du kjører 1080i), og alt TV-en mottar vil skaleres til 768p. Det er ikke noen automatikk i at DVD-spilleren skalerer bedre enn TV-en.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2006 11.37.38 #3 av 4
Postet av: August
Hei,

Jeg kar brukt Scart tidligere og hadde forventet meg et mye bedre bilde.
Bildet er bra nå også men det er kanskje mine forventninger til HDMI som er for høye.


mvh
August
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 18.52.47 #4 av 4
Postet av: viking
"August" skrev:Hei,

Jeg kar brukt Scart tidligere og hadde forventet meg et mye bedre bilde.
Bildet er bra nå også men det er kanskje mine forventninger til HDMI som er for høye.


mvh
August


Det kommer veldig an på hva du velger som seerkilde til og få "så mye bedre bilde "med hdmi,men dvd med god kvalitet burde helt klart gi bedre bilde enn med scart rgb feks!!Min erfarin er at mange kjører på alt for masse kontrast og skarphet og da blir det vanskelig og få et godt bilde.Her er det masse muligheter ann innstillinger både via tv og dvd spilller evt.Ta deg god tid på dette og jeg er sikker på at du vil bli fornøyd. :D NB Fargene sterkrød og sterkblå i bilde kan være vanskelig og få 100%
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar