Logo

Hvordan startet det hele?

Skriv et svar
09.03.2008 20.47.37 #1 av 5
Ja, folkens. Hvordan startet deres hjemmekino/Hifi-interesse og hvor gamle var dere når dere ble bitt av den hyggelige "hjemmekino-basillen" ? :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2008 07.53.53 #2 av 5
Kan si at min interesse for hjemmekino startet ganske tidlig, faren min har kanskje en liten del av skylda da jeg jevnlig ble matet med filmer på stort lerret med Barco-prosjektor og utstyr fra bla EC og Patos. Klart det var gøy med dette og fikk også sett en del av de store DVDène (Laser-Disc :wink: ) opp gjennom tidene. Etterhvert som interessen på dette området økte gikk jeg til anskaffelse av eget annlegg ( viewtopic.php?f=31&t=9707) og siden gang har jakten på "go`lyden" i stua vært i gang :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2008 08.45.39 #3 av 5
Postet av: Cowboy
For min del startet den for kun to, tre måneder siden! Vi kjøpte nytt hus i fjor (Nytt for oss, men bygget på 70 tallet) Hele kjelleren - ca. 100kvm måtte rehabiliteres og vi bygget da inn en kjellerleilighet, et stort ungdomsrom, vaskerom og så ble der et rom til overs... Det var da - etter at hele rehabiliteringen var over - at jeg stusset på hvordan jeg skulle gjøre bruk av dette rommet, som er 3.65 x 3.35 i størrelse. Jeg vet ikke helt hvorfor og hvordan tanken på hjemmekino dukket opp, men ihvertfall - tanken var fullstendig umulig å få ut av hodet!

Nå vet jeg at om jeg hadde visst at jeg skulle bygge hjemmekino fra begynnelse av, så hadde jeg lagt opp til skjult kabelføring. Irriterende nå, men skitt au - skal få mekket det greit til likevel. Hadde det ikke vært fordi slike rehabiliteringer av gamle kjellere har en tendens til å balle på seg rent økonomisk, så hadde jeg nok handlet inn en fullverdig kinoløsning allerede, men jeg må smøre meg med litt tålmodighet. Akkurat i disse dager monterer jeg kjøkken i kjellerleiligheten og der ryker det med kronasje som hadde holdt til både en EMP TW 2000 og tilhørende lerret. Men kjøkkenet markerer også slutten på de store utleggene i kjelleren og økonomien vil komme inn i smulere farvann. Og da..! Da går det ikke lange tiden får jeg håpe...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2008 10.41.01 #4 av 5
Postet av: kaw
Den har ikke startet helt ordentlig ennå hos meg, men jeg har en kamerat som har ett stort og awesome hjemmekinoannlegg.. :3
Hjemme har jeg bare noen små sorroundstuff og en flatskjerm.. ;P
Så interessen min med dette er nok kameraten min sin skyld. (Tommy(actionchicken))
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2008 12.45.38 #5 av 5
Postet av: AV-Marius
Hva gjelder lyd, så ble jeg nok interresser i 10 års alderen når jeg begynnte å rote i foreldrenes platesamling. Heretter har det balla på seg til å gjelde hardware også. Dette begynnte vel for alvor når konfirmasjonspengene rulla inn.

Hjemmekino interressen begynnte i puberteten( selvom filminterressen startet mye tidligere), da det ble aktuellt å invitere jenter hjem på date og en film (men det er ikke på den måten jeg haia inn hun jeg er gift med...). Ettehvert ble kjellestua hjemme hos foreldrene mine et lavbudsjetts hjemmekino med mange gode stunder. Etter at man forlot redet har det jo eskalert, og nå er prosjektet i gang med et dedikert rom og større budsjett, både til komponeneter og akustikkforbedring. Komponenetene er i hus, nå gjenstår det bare å forbedre rommets akustiske gleder. Det hjelper jo pent lite å svi av ti tusener av kroner om lytterommet er dårlig...

For noen år siden ble også AV jobben min, så jeg lever godt med hobbyen min.
The Terminator - BNC Terminator
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar