Logo

Hvordan slår jeg på og endrer oppskalering på Pioneer LX60?

Skriv et svar
29.02.2008 11.03.54 #1 av 7
Postet av: Blueflame
Har fått koblet opp LX60'en min, men denne skal jo kunne oppskalere bildet fra dvd osv. Hvordan får jeg til dette?
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.02.2008 15.14.10 #2 av 7
Benytter du deg av HDMI fra DVD-Spilleren til reciveren?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.02.2008 19.59.25 #3 av 7
Postet av: Blueflame
Har PS3 tilkoblet LX60 via HDMI, DVD spilleren via HDMI og DVD opptakeren via Component. Alt bilde er koblet via receiveren.

Får nå 1080i bilde fra dvd opptakeren, og synes bilde ble svært dårlig. Skulle fått skrudd det ned til 576p

Må jo være en mulighet til å velge oppløsning fra receiveren?
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.02.2008 21.50.38 #4 av 7
Postet av: Blueflame
Synes nå denne virka fryktelig komplisert jeg. Først fikk jeg feil på AUTO MCACC, fordi jeg hadde koblet bakhøyttalerene mine riktig. Men da jeg har 5.1 så måtte jeg koble de til side surround utgangene. Ellers fikk jeg bare feil meldinger. Så etter Auto MCACC stod alle høyttalere som LARGE, dermed kom det ikke lyd til subben (i stereo) før jeg satte alle til SMALL. Fin lyd, men høres veldig forsiktig ut, nesten litt klinisk. Har iallefall ikke samme trykket i lyden som jeg hadde med gamle Technics. Men mulig ikke alt er optimalt ennå. Så har jeg kobla PS3 og dvd spilleren til med HDMI, og dvd opptakeren med component. Når jeg ser på Tv nå fra dvd opptakeren, så oppskalerer receiveren bildet til 1080i, vet du åssen jeg får endret oppskaleringen på bildet?
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.02.2008 23.16.13 #5 av 7
Som med mange andre recivere har den ikke oppskalering via HDMI da det er passtrought, bildet vil da bli skalert i TVèn eller spilleren avhengig av hva som du syntes blir best. For at den skal oppskalere må du benytte deg av analogoe kabler, komponent kabel er det beste tilgjenglige analoge alternativet.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2008 00.04.53 #6 av 7
Postet av: Torja
Gratulere med ny receiver, og ja det er nok mye å sette seg inn i, på disse nye reciverene. Kan ta uker før en har lært seg den å kjenne. Husk å etterjuster volumet på subb utgangen, da det gjerne er litt forsiktig satt gjennom disse automatiske kalibreringene. Lyden oppleves nok anderledes fordi du er vant til den gamle lyden i Technics. Pioneer har mange THX og Adv surrond menyer. Prøv deg fram til det du mener selv er best. Ikke nødvendigvis det samme på vekslesvis musikk og film

Tror du må inn på V PARAMETER knappen og gå gjennom menyen her. Det skal være "RES"(Oppløsning) funksjon for å endre bildeformatet til det du vil. Står sikker på AUTO nå, hvor receiveren justerer etter hva den mener tv din kan klare. Ikke nødvendigvis det du selv syns er best. Det er mulig dvd spilleren må settestil å sende inn kun 480i, 576i, 480p eller 576p.

Lykke til :D 8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2008 08.27.24 #7 av 7
Postet av: Blueflame
Takk Torja, fant det nå. Fikk justert oppløsningnen fra component kabelen, men ikke fra HDMI nei. Ja, blir pent nødt til å lese bruksanvisningen på denne gitt.

Impendansen på Pioneer'n stod på 8ohm, mens Dali Ikon 6 er på 6ohm, så har fått rettet på det også nå. Får ta en ny Auto MCACC senere i kveld.

Blir sikkert bra med tiden, bare lære seg denne enorme kassa og få stilt inn alt riktig. Da er det også godt å ha dette forumet hvor vi kan utveklse våre erfaringer og hjelpe hverandre :P
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar