Logo

Hvordan skal jeg gjøre mannen min fornøyd?

Skriv et svar
28.09.2005 08.32.49 #1 av 9
Postet av: Mia
Hei...

Snart har min kjære samboer bursdag, og i den anledning skal jeg gjøre kjellerstuen om til kino-rom.. Har kjøpt inn sofa og mini kjøleskap, så det som mangler er projektor og øl. Øl'en skal jeg klare å finne selv, men jeg har ikke anelse på hva jeg skal se etter når det gjelder det andre...!! Jeg har ca 10000 å rutte med, men jeg kan gå litt opp og ned på det også... Trenger alt sammen, lyd bilde og lerret. Vær så snill å hjelpe meg med dette så kinoen hans blir bra!

På forhånd takk!

Hilsen Mia
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 09.42.30 #2 av 9
Postet av: kjelle
hei mia.det kan nåkk bli litt dyrere skal du både ha lyd lerret og prosjektor .eller har han kansje prosjektor?

men har han ikke det så er vel det billigste (og noen lunde bra) jeg kan tipse om er en benq 5120 prosjektor,denon 1720 dvdspiller og et ikea lerret.helst det grå.dette vil komme tett på 10000kroner.skal du ha lyd i tillegg så må du nåkk opp med 10000kr til.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 10.44.18 #3 av 9
Postet av: pnerbye
Mitt tips til deg er å begynne med lyden og bruke den gamle TV'en. Projektor og lerret kan du ta siden.

Kjøp feks en Yamaha RX-V650/Yamaha DVD S557:

http://www.fyndborsen.se/produkt.php?ma ... odnr=10626

og en rimlig høyttalerpakke m/sub:

http://www.fyndborsen.se/produkt.php?ma ... odnr=10318
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 11.56.31 #4 av 9
Postet av: Mia
Vi har et anlegg som vi bruker sammen med en 100Hz 23"widescreen nå, og er forsåvidt fornøyde med lyden. Det er jo bare to høyttalere til, men det er godt med instillinger som gjør at det blir allright lyd til dvd.. Det er pioneer, men aner ikke noe mer enn det...:) Det som er viktigst er projektor og lerret, det han snakker mest om, for å si det sånn, og han har nevnt på at de høyttalerene fungerer greit foreløpig... Er det ikke best å fokusere på projektor og sånn da? Vil bare at han skal være fornøyd.... :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 13.57.44 #5 av 9
Postet av: Audiophile-Arve
Dersom du kikar litt på netthandelen, kan det hende du kan halde budsjettrammene dine:

http://www.netthandelen.no/index.php?ex ... od=3433245

Denne går for 7000, men eg har sett dei gå for 6000 også...
Spelaren er sånn passeleg spesifikasjonsmessig, men det skulle ein vere fornøgd med etter prisen. Innebygd DVD-spelar kan vel ikkje skade, og pressar prisen ned. Dei innebygde høgtalarane er neppe det heilt store, men då kan det eksisterande anlegget sikkert forbetre lyden ein god del. Lerret er best når det er permanent montert, og då kostar dei gjerne eit par tusen kroner...
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 14.53.04 #6 av 9
Postet av: kid
Siden han ønsker seg dette så og du har planer om å gjøre/gjort en del som du sier, ville jeg økt bittelitt dersom du har mulighet for det. For å sette sammen en rimelig og noe jeg definerer som en god pakke, ville jeg satset på enten "Infocus Screenplay 4705 (8999,-)" eller "Panasonic PT-AE700 (9995,-)". Så ville jeg kjøpt "Herman/Kardon DVD (1995,-)" og til slutt ville jeg, dersom du har mulighet til å ha et fastmontert lerret dratt på Byggmaker eller lignende, kjøpt en fin plate i størrelsen 70"-110". Så ville jeg finni en fin matt gråtone og malt platen, eventuellt malt en sort markeringsramme rundt (blir stilig). Dette krever litt jobb, men tipper du da vil ende med en kjempe bra løsning for 13.000,- | Da har du til gjengjeld en projector du kan ha i lang tid fremover, som skaper mye mer glede enn en rimeligere etter min mening. Du får en knallgod dvd spiller, og dersom kjøper du denne samme sted som projector får du helt sikkert med en gratis og god komponent-kabel(viktig!). Da vil du nok glede mannen din i lang tid fremover. Siden du helst ønsket full pakke til denne prisen, ble dette litt utenom tema. Beklager. Men dette er hva jeg ville gjort, bruk heller nåværende anlegg midlertidig så anskaffer han seg sikkert nytt lydutstyr i løpet av vinteren. Vedder på at han hadde blitt fornøyd med denne bildeløsningen framfor en rimeligere en. Lykke til 8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 15.09.20 #7 av 9
Postet av: pnerbye
Jeg er helt enig med Kid.

Et alternativ til lerret er å handle rullgardinen "tupplur" på Ikea. Faktisk mange som bruker denne med godt resultat. Usikker på om den er i salg ennå. Alternativet til Kid fungerer enda bedre sikkert, men er litt mere jobb.

Både InFocus ScreenPlay 4805 og Panasonic PTA-E700, som Kid nevner, er kritikerroste projektorer. Den siste er desidert mest for pengene og konkurrerer med langt dyrere projektorer.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 16.18.40 #8 av 9
Postet av: Alkoholen
jeg har den panasonic 700e`en med et aview lerret fra komplett til 1000 kroner... det funker veldig bra:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 18.29.31 #9 av 9
Postet av: Knut
Hvis mannen din er veldig interessert i lyd og bilde og hjemmekino ville jeg faktisk lagt nesten hele budsjettet i en god projektor.
Dette høres kanskje litt kynisk og utakknemlig ut, men hadde jeg fått projektor, lerret, full lydpakke og dvd-spiller til 10.000 kr hadde jeg ikke blitt noe glad :oops: Det hadde rett og slett ikke holdt mål...
Legg pengene i en skikkelig projektor og imponer ham skikkelig med denne. Lerret kan fikses for en ganske rimelig penge, og om dere ikke har surroundforsterker så duger vell stereoen dere har en stund til ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar