Logo

Hvordan skal jeg få koblet dette sammen?

Skriv et svar
29.09.2008 20.01.54 #1 av 4
Postet av: skubb
Har egentlig ikke peiling på hvordan det må gjøres, men det logiske tilsier at man kobler til PVR og PS3 med HDMI (og optisk lydkabel?) til forsterkeren. Samme med høytalerene. Og har en HDMI-kabel fra forsterkeren til projektoren. Fornuften sier meg derimot at dette blir mye mer komplisert. Hadde vært greit å planlegge hvilke kabler jeg bør gå til anskaffelse av før produktene kommer på døren.


Projektor:
Epson EMP-TW980

Forsterker:
Yamaha Receiver RX-V663

Høytalere:
Dynavoice Magic F-6-pakke + XTZ 10" subwoofer

Paraboltuner:
HD PVR Canal Digital

Konsoll:
Sony Playstation 3
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2008 20.39.29 #2 av 4
Hei!

Du kobler slik:
HDMI fra PS3 til Reciver
HDMI fra PVR til Reciver
HDMI fra Reciver til PJ

Dette er det optimale. Bruker du optisk lydkabel får du ikke utnyttet deg av MPCM via Blu-Ray fra PS3. Er ikke værre enn det :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2008 21.08.46 #3 av 4
Postet av: skubb
Takk for svar! :D

Dette høres jo nesten for lett ut til å være sant. Grunnen til at jeg tenkte på optisk kabel på lyden på PS3 er at en jeg kjenner sa at PS3 ikke kunne sende de beste lydsignalene via HDMI, da måtte man bruke optisk kabel. Men, ingenting er bedre enn færre ledninger. Når det gjelder høytalerene, trenger man å kjøpe ekstra kabler (pga lengden), eller er de tilstrekkelig lange de som jeg antar er inkludert? Er vel 5-6 meter strekklengde til bakhøytalernes plassering.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2008 21.58.35 #4 av 4
"skubb" skrev:Takk for svar! :D

Dette høres jo nesten for lett ut til å være sant. Grunnen til at jeg tenkte på optisk kabel på lyden på PS3 er at en jeg kjenner sa at PS3 ikke kunne sende de beste lydsignalene via HDMI, da måtte man bruke optisk kabel.


Kan jeg få utnyttet meg av MPCM eller de nye høyoppløste lydformatene via en optisk eller koaksial-kabel?
- Nei, dette går ikke da det er grenesnittet i kabelen som setter begrensinger her, det er heller ikke nok båndbredde til å overføre ett fult 5.1 PCM signal, dette blir derfor komprimert. Du kan få utnyttet deg av PCM eller DTS-Core og alle de andre standard lydformatene som DTS og Dolby Digital.




Men, ingenting er bedre enn færre ledninger. Når det gjelder høytalerene, trenger man å kjøpe ekstra kabler (pga lengden), eller er de tilstrekkelig lange de som jeg antar er inkludert? Er vel 5-6 meter strekklengde til bakhøytalernes plassering.


Tror ikke dette er inkludert nei, så du må nok kjøpe nye ja. Jeg sier kjøp billige høytalerkabler (søk i forumet for mer info angående dette og for å unngå nok en kabel diskusjon :wink: ) Angående HDMI kabler er dette tatt opp her:
viewtopic.php?t=%2011379
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar