Logo

Hvordan får jeg tilgang til insider?

Skriv et svar
22.02.2009 20.16.21 #1 av 16
Postet av: spoonfeedme
Nei nå begynner jeg jaggu å føle meg tett her... Har brukernavn og pw til forumet. Prøver å logge meg på Insider med det men får bare feilmelding da. Må jeg lage meg enda en "profil" til bare insider? Finner ikke noe sted jeg kan gjøre det heller... Vil gjerne finne ut av dette her så jeg får lagt inn mitt abonnementnummer og lest det siste nummeret. Takker for evt. hjelp her altså.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 20.30.15 #2 av 16
Postet av: Rune
Du skal bruke forumbrukeren din til å logge inn med passordet du har fra forumet. (fyll inn på venstre side)
http://www.hjemmekino.no/insider/Default.aspx

Deretter velger du "til profil" og der kan du fylle inn abonr.
Si ifra hvis dette ikke funker for deg.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 20.31.27 #3 av 16
Postet av: Jorn.Finnerud
Skal bare være å bruke samme brukernavn og passord så kommer du inn på Insider. Så må du legge inn abonummer. Hvis du ike får det til kommer sikkert Rune og redder deg snart:)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 20.36.31 #4 av 16
Postet av: spoonfeedme
Hmmm får fortsatt feil brukernavn og passord som melding.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 20.40.38 #5 av 16
Postet av: spoonfeedme
Det viser seg at det var jeg som tullet med noen passord her. Beklager bryderiet men nå ser det ut til å være i orden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 20.43.19 #6 av 16
Postet av: spoonfeedme
Jeg endte opp med sølvstatus når jeg la inn mitt abonnementnummer og jeg har et fullprisabonnement. Er det riktig da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2009 20.50.19 #7 av 16
Postet av: Rune
Prøv nå. Jeg fant deg i listen og oppdaterte abolisten.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2009 08.50.27 #8 av 16
Postet av: rleirvik
Jeg har i dag fullpris-abonnement på Hjemmekino, og er Insider Platinum medlem. Jeg vurderer imidlertid å gå over til Zinio-abonnement og få bladene elektronisk. Både p.g.a. pris, mulighet for å lagre flere årganger uten at det tar plass, og at det sparer miljøet. Men hvilken Insider medlems-status vil et slikt abonnement gi ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2009 10.08.39 #9 av 16
Postet av: Jorn.Finnerud
Hei. Akkurat det med Zinio og Insider har vi ikke gjort oss opp noen tanker om, men det er en interessant tanke. Skal forhøre meg litt med de andre i styret og se hva vi kan finne på i så henseende. Zinio er en genial måte å distribuere blader på. Hadde alle valgt det ville man spart mange skoger. Abonnerer selv på flere utenlanske blader på denne måten. Det er rimeligere og man får alltid bladene når man skal. i tillegg har man alle bladene liggende elektronisk så de er lette å finne frem i. kunne det vært en god ide å kommet opp med et godt ziniotilbud for de som er fullprisabo også? da kunne man i tillegg til å få det på papir også fått det elektronisk.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2009 11.49.36 #10 av 16
Postet av: HåkonN
Zinio er en genial tjeneste. Bruker det selv når jeg reiser. Bare kjøper og laster ned bladet via et eget program, og har det elektronisk med meg. :)

EDIT: Jeg har prøvd å skrive inn brukernavnet mitt på Insider login, men får bare feil brukernavn/passord under innlogging. Har prøvd å endre passordet, men det hjelper lite. Noen triks der?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2009 12.02.51 #11 av 16
Postet av: rleirvik
Takk for svar! Da venter jeg i spenning på hva konklusjonen blir. :D

Å få et rimelig Zinio-abonnement når man allerede har et vanlig abonnement er vel ikke særlig interessant. Det gir riktignok tilgang til en elektronisk utgave av bladet, men miljø-argumentet faller helt bort. Og i tillegg blir det totalt dyrere enn dagens 'papir-abonnement'. Man får allerede i dag Hjemmekino via Zinio ned mot halv pris av papir-utgaven. Hva Hjemmekino evt. sparer i trykke-kostnader og distribusjon vet ikke jeg, men jeg regner med at Zinio-utgaven er priset slik at utgiver sitter igjen med samme fortjeneste uavhengig av om man selger bladet i den ene eller andre form (?)

Zinio er både miljøvenlig, rimelig og en smart måte å distribuere tidsskrifter på. Jeg abonnerer på flere utenlandske blader via Zinio og ser til min glede at stadig flere norske utgivere også tar i bruk denne muligheten. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2009 20.10.41 #12 av 16
Postet av: Rune
"HåkonN" skrev:Zinio er en genial tjeneste. Bruker det selv når jeg reiser. Bare kjøper og laster ned bladet via et eget program, og har det elektronisk med meg. :)

EDIT: Jeg har prøvd å skrive inn brukernavnet mitt på Insider login, men får bare feil brukernavn/passord under innlogging. Har prøvd å endre passordet, men det hjelper lite. Noen triks der?


Beklager jeg ikke har sett denne får nå. Jeg har beklageligvis en bug som gjør at passordsystemet på Insider ikke funker når brukernavnet inneholder æøå.

Vanligvis så har jeg bare byttet brukernavn på de som har dette problemet. Men nå har jeg ordnet det slik at man også kan bruke brukerid til å logge på. BrukerID er medlemsnr som man ser når man holder over profilenlinken i forumet.
For HåkonN er dette 9080 . Så 9080 + vanlig passord skal funke.

(hvis noen har en ide hvorfor select user from userprofile = "Åge" når data er lagret som en byte i MySQL og jeg kommuniserer fra en .Net side så tar jeg gjerne imot tips :-))


Og de som vil ha endret brukernavnet sitt tilbake så er det bare å sende meg en melding (Jørn?)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2009 10.43.50 #13 av 16
Postet av: rleirvik
Jørn,
Ref. spørsmål ovenfor ang. Zinio abonnement og tilgang til Insider på hjemmekino.no:
Er det gjort noen vurdering av hvordan dette skal håndteres ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2010 16.26.48 #14 av 16
Postet av: Tor Rasmussen
Bump, med spørsmål til om det kom noen konklusjon vedrørende Zinio og Insider-sammenslåing.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2010 12.18.50 #15 av 16
Postet av: Øystein Strøm
Hei, av en eller annen grunn kommer jeg ikke in på insider. Feil bruker navn og passord står det. Bruker da 8052 + passordet jeg har på forumet. Har også prøvd med Øystein Strøm som bruker, men hjalp ikke. Kan noen hjelpe meg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar