Logo

Hvordan få pc til å sende ut 852 x 480

Skriv et svar
26.09.2005 10.21.38 #1 av 5
Postet av: ParisBamse
Hei

Finnes det noen program som kan endre oppløsningen på pcen til 852x480 (16:9)?

Hadde vært kjekt å kunne utnytte 1:1 funksjonen på Plasma TVen..

Forhånds takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 11.03.51 #2 av 5
Postet av: Bøgge Bakken
Spørs på skjermkortet du har. Har du Nvidia kort kan du laste ned de nyeste driverne og du skal da få støtte for oppløsningen. ATI vet jeg ikke om dette er sånn, men reiner med det. Elelrs må du bruke Powerstrip.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2005 09.54.05 #3 av 5
Postet av: 9kki
Prøvde å laste ned nye drivere til mitt gamle NVidia G-force mx400 kort (ca 3år gammelt) Vil gjerne ha skjermbildet helt ut i kantene jeg også ..

Fikk opp en melding mens installeringen pågikk at kortet ikke var testet ut av Microsoft og ble anbefalt å kansellere installeringen.

Skitt au, tenkte jeg og regnet med at dette bare var en standard melding som dukket opp, og ignorerte meldingen og fortsatte installeringen.

Men når installeringen av driverne var klar og jeg bootet om maskinen var bildet borte!!!!! :o

Tyder vel på at mitt gamle G-Force kort ikke taklet de nye driverne fra Nvidia.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 07.04.42 #4 av 5
Postet av: ParisBamse
Har Ati Mobility 3M (bærbar pc).
Får besked av Powerstrip at kortet ikke kan sende ut 852x480, så enten er det pga kortet eller at jeg ikke kan bruke Powerstrip.........

Uansett, bruke WinDVD, setter den på å vise 16:9, når jeg maksimere bilde, blir det lange smale folk på pcen, men heilt perfekt bilde på Plasmaen ;)

Kvaliteten er så godt som lik 1:1 antar jeg... ser flott ut jaffal =p
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2005 07.09.41 #5 av 5
Postet av: Ken
ATI Radeon X800 med ATI Catalyst (driveren) kan lage custom oppløsning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar