Logo

Hvordan få mer ut av min HK 235

Skriv et svar
26.09.2007 09.51.49 #1 av 2
Postet av: Newcastle
Hei!

Har en HK 235(ca. 1 år gammel), med 4 stk SA 1250+ senter + JBL E150Psub. Jeg er ute etter å få ut maks av dette. Anlegget står i dag i en stue på ca. 80 kvm med trappeopp-/nedgang rett ved siden, så rommet er vel alt annet enn optimalt. Jeg synes lyden bli litt døv og får ikke nok trykk. Kan ha med rommet, men vil gjerne spørre om følgende:

- Er det noen som har stor kjennskap til denne recieveren som kan fortelle meg hvordan oppsettet burde være?
- Finnes det noen tips i menyene som man må passe på?
- Den har en relativt enkel mikrofon i fjernkontrollen som jeg aldri har brukt, jeg har heller målt opp avstand. Mik`en ser temmelig skrøpelig ut... Noen som har prøvd den på denne recieveren?

Til sist sub;
- Hvor skal jeg sette delefilteret? I dag står det på ca. 60Hz.
- Er det annet i menyene jeg kan gjøre for å bedre effekten?

Beklager langt inlegg :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2007 11.28.43 #2 av 2
Postet av: Soundispower
er nok ikke mye du kan gjøre enn å stille opp nivået på subben feks ...det gjør du på speaker level..men lite nytte i det om det er en liten sub..
høyttalera dine kjenner jeg ikke til, men min måte å få mer ut av dem på er å bruke effektforsterker..
så om du vet at de kan spille bedre så er det måten å gjøre det på..i tilegg så vær sikker på at du har Pre out ingang til sånt på reciveren din :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar