Logo

Hvordan få digital lyd fra dekoder?

Skriv et svar
29.03.2008 01.08.05 #1 av 4
Postet av: Elisabeth77
Hei :D

Jeg har en NAD T-744 reciever. Til denne har jeg koblet Get sin nye HD-dekoder. Det jeg trenger hjelp til er å få digital lyd fra film o.l. som går på tv. Jeg har brukt en coaxial kabel mellom S/PDIF på dekoder og Digital in, Coaxial på reciever. Er dette riktig? Jeg får ikke 5.1 lyd på noen av kanalene, og i displayet på recieveren blinker "digital" hele tiden. Det gjør det ikke når jeg ser dvd-film.

Noen som har peiling og kan hjelpe? :(


- Elisabeth -
- Everything starts with Pushing the Button -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 01.40.17 #2 av 4
Det er i dag ganske få kanaler som sender i 5.1 surround, de fleste kjører stereo. Setter du reciveren på "Dolby Pro Logic" vil du få en slags surround. Koblingen skal være slik:
S/PDIF fra GET HD Boks til Reciver
HDMI (Hvis du har flatskjerm) fra GET HD Boks til TV
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 01.49.42 #3 av 4
Postet av: Elisabeth77
Jeg bruker HDMI fra dekoder til tv. Er det riktig slik jeg har gjort med å bruke coaxial kabel fra dekoders S/PDIF til Digital in, Coaxial på reciever? Og vil det funke om jeg er heldig og kommer over en film på tv som sender 5.1 lyd? Har jeg koblet riktig?
- Everything starts with Pushing the Button -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 11.26.51 #4 av 4
Postet av: Torja
Jeg har ikke HD dekoderen til CD, men deres enkle digitale box. I begynnelsen da jeg fikk alle kanalene deres i 2-3 uker så kunne jeg få DD 5.1 via S/PDIF. Man setter digital lydutgang til DD 5.1, som du vel har gjort og velger den inngangen på receiveren som har den digitale kanalen tilkoblet. Jeg måtte i tillegg trykke "rød knapp" på fjernkontrollen merket "AUDIO". Her kunne jeg med piltaster velge hviket lydformat jeg ønsket da mange kanaler sender flere forskjellige. Du kan også prøve svensk tv1 og 2. De sender gjerne flere egenprodusert programmer i 5.1.

Har din dekoder HDMI, vil jeg gjette på at den sender digitale lydsignaler over nettopp HDMI. Er det ikke noe oppsett for HDMI i menyen? Send Rune en PM, han har HD dekoderen fra CD.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar