Logo

Hvor viktig er HDMI på DVD/HDD opptaker?

Skriv et svar
02.10.2005 21.19.22 #1 av 6
Postet av: VoiceCom
Jeg har akkurat bestilt en LG RZ-26LX2 som har HDMI inn og skal nå kjøpe en DVD/HDD opptaker. Fikk med meg i TV2-hjelper-deg at Pioneer DVR530H-S er god og ser at andre også anbefaler den. Men den har ikke HDMI.

LG som også var med på testen har HDMI men den hadde litt viftestøy og det er viktig for meg å unngå slikt.

Ser at andre opptakere med HDMI ligger på over 10.000 og det blir litt dyrt igjen.

Så spørsmålet: Hvor viktig er det egentlig å ha HDMI på en opptaker? Slik jeg forstår det så er det begrenset oppløsning på DVD likevel. Blir det da så mye bedre å ha HDMI enn en god analog overføring?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2005 22.01.11 #2 av 6
Postet av: arntos
Skal den brukes kun på en 26 tommers TV vil du nok ikke merke den stor forskjellen fra component til HDMI. Component gir som regel bra nok bilde fra DVD på små TVèr.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2005 00.36.51 #3 av 6
Postet av: wotg
Det er jo ikke noe must med HDMI, men hvis du går med planer om å anskaffe deg en LCD/plasma skjerm eller projektor så er det jo greit å ha.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2005 07.09.28 #4 av 6
Postet av: VoiceCom
Hadde en mistanke om det. Det blir dessverre bare 26" i denne omgang - forhåpentligvis noe større senere om noen år.

Et annet spørsmål; Tenkte å bytte satelittmottager til HD mottager når det blir litt mer tilgjengelig. Vil da en av dagens HDMI-utstyrte DVD/HDD opptagere ta opp på HDD i full oppløsning eller må det vente til det kommer HD-DVD?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2005 10.01.36 #5 av 6
Postet av: arntos
Du får ikke tatt opp HD, av den grunn av man som regel bare har scart inn på opptgerene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2005 10.32.15 #6 av 6
Postet av: kebz
Jeg har en Panasonic 37" PV500E, og lurer på å kjøpe en DVD/HD-opptaker til denne.

Har sett at det begynner å komme opptakere med HDMI utgang, men de koster jo fort godt over 10.000.-

Ser man egentlig veldig stor forskjell på HDMI og Component fra en sånn DVD-opptaker altså?? Hverken DVD avspilling eller innspilt materiale er i HD anyway...

Eller kan det lønne seg å vente noen måneder? Kanskje det kommer noen nye med HDMI nå i høst?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar