Logo

Hvor tykke rør i veggen til HDMI-kabel?

Skriv et svar
25.01.2006 17.05.46 #1 av 10
Postet av: ByggmesterBob
Heisan. Jeg holder på å bygge opp et rom som jeg ser for meg skal bli en hjemmekino engang i fremtiden. I den forbindelse ønsker jeg mest mulig skjult kabling, og med et ble jeg usikker på hvor tykt rør jeg trenger opp til projektoren for å få igjennom et HDMI-kabel?

Jeg har 32mm flexirør (fra eletriker) liggende, kan dette brukes? Innvendig mål er ca 25mm tror jeg.

Og hva om jeg vil bruke en DVI-kabel. Hvor tykt rør trenger jeg da?

btw: Virker som et godt forum dette, sikkert mye annet jeg må spørre om også etterhvert :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 17.14.46 #2 av 10
Postet av: Vector
Hvor brei er HDMI kablen da? Jeg ville nå brukt så lite rørm som over hodet mulig....
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 19.03.34 #3 av 10
Postet av: detteermeg
Jeg er enig i at du bør ha en så tynn kabel som mulig, ut fra målene på en HDMI plugg. (pluggen er litt tykkere enn selve kabelen....)
I tillegg vil jeg vel tro at du skal ha koblet til en PC, eventuelt andre kilder, hvis du ikke har et produkt som konverterer alle signalkilder til signaler som kan gå via HDMI.
Tenk deg i alle fall om to ganger før du "låser" deg til en tykkelse på røret og så snekrer igjen veggen..
- Hadde jeg bare kunnet, kunne jeg gjort det jeg kunne for å kunne det jeg ikke kan...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 21.12.58 #4 av 10
Postet av: kark
Jeg brukte støvsuger-rør (52mm) når jeg bygde.Trekker fint DVI-kabel m/kontakt gjennom dem :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2006 23.13.05 #5 av 10
Postet av: ByggmesterBob
"Lund" skrev:Hvor brei er HDMI kablen da? Jeg ville nå brukt så lite rørm som over hodet mulig....


Problemet er at jeg ikke har en HDMI-kabel tilgjengelig... så hvis noen har en sånn og kan ta et diagonalmål av kontakten hadde det vært gull :mrgreen:


"detteermeg" skrev:Jeg er enig i at du bør ha en så tynn kabel som mulig, ut fra målene på en HDMI plugg. (pluggen er litt tykkere enn selve kabelen....)
I tillegg vil jeg vel tro at du skal ha koblet til en PC, eventuelt andre kilder, hvis du ikke har et produkt som konverterer alle signalkilder til signaler som kan gå via HDMI.
Tenk deg i alle fall om to ganger før du "låser" deg til en tykkelse på røret og så snekrer igjen veggen..



Jeg har ikke noen umiddelbare planer om og koble til PC, men derimot håper jeg å engang ha råd til en forsterker som konverterer alt til HDMI...


"kark" skrev:Jeg brukte støvsuger-rør (52mm) når jeg bygde.Trekker fint DVI-kabel m/kontakt gjennom dem :)



Tenker at du kan dra det meste gjennom der ja... men problemet er at jeg er redd veggene mine ikke tåler så store hull i bjelkene.. :? Jeg kan evt bruke 40mm flexirør, hvis dette er nødvendig for å trekke en HDMI-kabel, men jeg vil helst klare meg med det på 32mm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2006 07.02.13 #6 av 10
Postet av: Bidd@
Er ute å reiser så jeg får ikke svart deg før i kveld, hvis ingen kommer med svaret før meg :-) Tror det går med 25mm innvendig.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2006 22.58.55 #7 av 10
Postet av: ByggmesterBob
"Bidda" skrev:Er ute å reiser så jeg får ikke svart deg før i kveld, hvis ingen kommer med svaret før meg :-) Tror det går med 25mm innvendig.


Flott om du gidder å ta et mål, så jeg får vite det helt sikkert før jeg setter opp igjen veggene... Blir litt arbeid å rive ned igjen hvis du tror feil :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2006 05.34.28 #8 av 10
Postet av: Rikky
Min Real Cable har en 19 mm plugg, men det bredeste punktet er en 22 mm ferritring i hver ende. Ikke alle HDMI-kabler har denne.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2006 08.23.07 #9 av 10
Postet av: Bidd@
Min Supra HDMI kabel er 21mm på det bredeste og den har ikke ferritring.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2006 08.57.36 #10 av 10
Postet av: ByggmesterBob
Tusen takk Rikky & Bidda :!:

Da vet jeg alt jeg trenger, så nå blir det snekkring :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar