Logo

Hvor lett er det å sprenge BW 683?

Skriv et svar
02.03.2010 22.52.22 #1 av 2
Postet av: BerZerk
Hei,

Etter en fest sitter jeg med en dårlig følelse om at høyttalerne er sprengt, men klarer ikke å høre det sånn med en gang. Men føler noe er gale og jeg vet det ble spilt høyt. Når jeg hører på musikk nå så syns jeg lyden er høyere i den ene høyttaleren og at den får fram mer av lydbilde, men det kan jo og være at alle instrumentene ikke blir spilt likt for høyre og venstre høyttaleren. Lydbilde er likt på bakhyttalerene (alle ble brukt under avspilling på festen), kan en ha sprengt alle på den ene siden?

Er det lett å høre at diskanten er sprengt? Mellomtonen? Kan den være delvis sprengt? Bassen virker grei. Føle det kommer lyd ut av alle elementene, men kanskje ikke like høyt. Har sjekket at level (volumet er likt på begge). Er det lett å høre skrapelyden som noen sier de hører når diskanten er sprengt?

Hvilken musikk fungerer bra til å teste om alle elementene er i orden?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.03.2010 01.19.03 #2 av 2
Postet av: Zleepyme
Som regel er vel sykdomstegnene at man har helt klart nedsatt lyd i elementene f.eks at diskanten ometrent er død o.l. Kan være lurt å spille av en låt, gå fram til høyttaleren å ta hånden over diskanten(ikke på) å hør om den virker, og kjenn om mellomtone og bass er med. Hvis du ikke har nevneverdie ulyder når du spiller normalt, vil je tro at det kan også kan være forsterkern som ikke er helt "edru" etter den festen ;)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar