Logo

Hvilken tv og hjemekino bør jeg kjøpe til denne prisklassen?

Skriv et svar
09.10.2007 17.59.21 #1 av 13
Postet av: superthomas
tv: 10-15k
hjemmekino: 4-5k


Har sett på 2 tv alternativer;

LG42
http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP. ... tabcontent

Qpvision
https://www.netshop.no/aspx/produkt/prd ... plid=53303


Leter også etter en grei hjemmekino løsning.

Har sett på noen alternativer;

Jvc
https://www.netshop.no/aspx/produkt/prd ... ?plid=7403

Lg
http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP. ... EO46E03xii

Til dere som har peiling hva av de alternativene jeg har lagt frem er best på kvalitet,bilde,lyd osv.. Og hvis jeg er dum i hodet og har ikke har fått med meg noen andre modeller, show me =)

Jeg bryr meg egentlig lite om merke er kjent, så lenge det kan dokumenteres at Tv duger =)

Takker for all hjelp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2007 19.21.40 #2 av 13
Postet av: gglunde
Du sier lite om størrelse på skjerm og bruk, men skal du primært bruke den til TV og film, er valget klart: Panasonic 42PX70. Den får du til ca 12000,- Du finner masse info om denne modellen her på forumet
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2007 19.23.24 #3 av 13
Postet av: superthomas
er først og fremst tv og film ja. Også kunne koble den til pcen. Er først og fremst 42" jeg er ute etter!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2007 19.26.23 #4 av 13
Postet av: superthomas
Leste akkurat litt om Panasonic 42PX70 og PV70. Eneste forskjellen på disse er denne innebebygde dekoderen som ikke kan brukes i Norge. Og at PX70 modellen har inngang for SD-minnekort for å se bilder. PV70 modellen er jo 3 tusen kr billigere enn PX70 modellen. Så vil vel være et bedre å kjøpe PV70 modellen om du ikke er jævlig opptatt av å kunne stappe minnekortet ditt direkte i tven..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2007 19.47.27 #5 av 13
Så på de hjemmkino anleggene du har sett på, LG anlegget er stillig og har hdmi, men har lite andre tilkoblingsmuligheter.

Ville heller anbefalt en Rimelig og god reciver samt ett par stereohøytalere og en rimelig dvd spiller med hdmi.

Men hvis du absulutt vil ha ferdiganlegg så kan vi nok finne noe brukbart hvis du vil :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2007 20.04.11 #6 av 13
Postet av: superthomas
Jepp, vil helst ha ferdig "pakke-anlegg" =)Lg sitt er utrolig stilig.

Det jeg trenger er å kunne koble tvog hjemmekino til pc. Slik jeg kan spille av musikk fra pc på hjemmekino. Og også kunne spille filmer av fra pc og se dem på tven.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2007 20.22.29 #7 av 13
For å spille av musikk fra pcén trenger man enten Optisk, Coax eller RCA kabel. Problemet er at det kun er en lyd utgang på LG oppsettet, og en hdmi som kun funker fra Dvd spilleren.

Denne har en del mangler, men hvis du klarer deg med det så tror jeg denne skal være ganske grei.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2007 20.29.52 #8 av 13
Postet av: superthomas
Tror jeg klarer meg med det. Er ikke enn freak innenfor lyd og bilde, hehe! Men er opptatt av kvalitet og at ting er brukervennlig så jeg slipper for mye kloring med det i ettertid=)

En hdmi utgang fra dvdspilleren, vil det si jeg ikke kan få HD kvalitet når jeg spiller av en hdfilm fra pcen men kun ifra dvdspilleren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2007 23.49.54 #9 av 13
Postet av: superthomas
Blir bare mer og mer forvirret ang tv. Skal jeg kjøpe LCD eller plasma??

Kommer for det meste til å se film,serier ol på tven, men dette for det meste via pcen regner jeg med. Og da har jeg hørt at lcd er best, til pc-bruk altså. Det er ikke mye jeg ser på vanlig tv, men litt av og til blir det selfølgelig.

Er ute etter 42"-47". Skal ikke bruke mer på tv enn 13000. Noen anbefalinger?

Tusen takk!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2007 06.03.20 #10 av 13
LCD: Er best egnet til PC og spill bruk og har større oppløsning enn plasma. Mer egnet til lyse rom grunnet det er mindre gjennskinn en det plasma her.

Plasma: Best egnet til film og tv grunnet den har bedre kontrast og sortnivå, sliter heller ikke med etterslep som noen lcd tvér gjør. Men innbrenningsproblemer er forsatt ett lite problem (ikke like utbredt som før)

Snakker her generellt hva som kjennetegner LCD og Plasma. Les Guiden på forumet for mer utfyllende besvarelse.

To gode alternativer i hver sin klasse er:
Panasonic PV-70
Sony KDL-300
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2007 11.26.34 #11 av 13
Postet av: superthomas
Bestemte meg nå for LCD-tv. Men det er jo drøssevis av alternativer i prisklassen 10-13k...Noen alternativer dere kan anbefale folkens??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2007 12.08.48 #12 av 13
Postet av: arntos
"superthomas" skrev:Blir bare mer og mer forvirret ang tv. Skal jeg kjøpe LCD eller plasma??

Kommer for det meste til å se film,serier ol på tven, men dette for det meste via pcen regner jeg med. Og da har jeg hørt at lcd er best, til pc-bruk altså. Det er ikke mye jeg ser på vanlig tv, men litt av og til blir det selfølgelig.

Er ute etter 42"-47". Skal ikke bruke mer på tv enn 13000. Noen anbefalinger?

Tusen takk!!!


Ser at du har bestemt deg for LCD men skal du i hovedsak bruke PCèn til å se serier / filmer så kjøp en plasma. PV70 som nevnt er nok det beste valget innenfor den prisen du har oppgitt. Les litt rundtog jeg tror ikke du finnger mange / om noen som er missfornøyd med den TVèn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2007 12.12.11 #13 av 13
Postet av: superthomas
pv70 ligger jo på 8600 fra den billigste nettbutikken.. Hvorfor er den så billig i forhold til konkurentene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar