Logo

Hvilken sub til 9000 kroner??

Skriv et svar
07.02.2004 22.54.32 #1 av 10
Postet av: Labbetuss
heisann!

jeg ser etter en sub som jeg kan legge til mitt hjemmekinoanlegg som består av et komplett infinity alpha sett. Alpha 50 som front, Alpha 30 som bakkanaler og alpha senter.

Jeg lurer på hvilken sub som kan passe til/dere vil anbefale til dette anlegget??
Er utrolig usikker. Har kikket på B&W 675, Velodyne og noen andre.....
Er utrolig takknemllig for all hjelp !!!! Tar imot seriøse og gode forslag!! :D
Helst ikke en sub som er dyrere enn 9000 kroner :D

Takker så mye på forhånd!!

Mvh

Kai Lie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2004 13.37.22 #2 av 10
Postet av: Roar
PSB har noen gudo subwoofere.
Dali har også noen gode. Det kan også være en ide å kjøpe f.eks 2 rimelige enn en dyrere.
Roar J - Hjemmekinomaskinist
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2004 21.43.38 #3 av 10
Postet av: rogstad
Støtter den med to rimeligere basser... Du får da muligheten til å sette en sub på venstre side til å ta venstrekanalsbassen, og en på høyre til høyrekanalen... Får da mer flyt på lyden (egen erfaring :wink: ) Men dette kommer jo selvsagt an på hvordan rommet du har hjemmekinoen på er da.. Om du har et mindre rom, så holder en bra sub lenge!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2004 16.18.03 #4 av 10
Postet av: sfh
vil tørre å anbefale 2 stk phobos fra Eltek...om du ikke har noe imot å bygge en kasse.
brukte ca 3T på å gjør den ferdi.
R.E. ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2004 10.37.31 #5 av 10
Postet av: Jonia
AudioPro er kjent for bra og relativt billige sub'er, men de blir kanskje for små for deg?

AudioPro Bravo sub har en innebygget 400 Watt RMS forsterker på et 10" basselement. Har blitt testvinner mange steder.

http://www.audiopro.se

Importør er Neby HIFI i Oslo.

mvh

Jonia
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2004 15.43.54 #6 av 10
Postet av: kWern
Hei! Gratulerer! Jeg har samme høyttalere! (Infinity Alpha 50, 30 og center). Hadde Alpha Sub'en på hjemlån et par uker, men likte den ikke (dvask, treig, og ødela mer enn den tilførte, morsom på enkelte filmer, men slettes ikke til musikk). Er på utkikk etter sub selv, men har ikke lyst til å bruke like mye spenn (9000? - Kappa sub?). Har sett på den nye Infinity Beta sub'en, SW10, som er liten og kjapp, men kun 150 W. Den har et 10" CMMD element (som Alpha serien - men videreutviklet noe, og med bedre delefilter), og likner ganske mye på Alphaene, men har en grill i metall (sølv). Samme tre-finish, men litt annerledes front (ikke like pen på de vanlige høyttalerne i forhold til Alpha-serien, men de spiller fra 30 Hz til 40 kHz!!!) Kunne få SW10'en for 4000,- i Norge, eller 3200,- i Sverige, men har lyst på litt mer trøkk, og sikler nå på Infinity Beta SW12, med 12" CMMD element og R.A.B.O.S. (room acoustic optimisation system....) som er en mikrofon og en CD med drøye 50 spor, og som letter innstillingene betraktelig. Foreløpig går den for 6000,-. Infinity Kappa Sub og Prelude-serien bruker samme system, men koster henholdsvis nesten det dobbelte og 10-dobbelt...
Beta SW12 er forøvrig på hele 500 Watt, som holder for meg og min 25 kvm store stue...
Trykk deg inn på Infinity-sortimentet på http://www.lefflershifi.com (en svensk nettbutikk, de har bra bilder, Infinity's side er ikke oppdatert ennå). Selges i Norge fra denne uken av ( http://www.nor-radio.no, men i Sverige var jeg innom BRL på lørdag og tittet på SW10'en, som sagt.
Lykke til med SUB-kjøp!

Ellers er Yamahas 1000W sub veldig bra har jeg hørt.... Skal gå helt ned til tarm-vrengende 16 Hz... :shock: (ca. 8000,-)

Kurt W.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2004 23.20.06 #7 av 10
Postet av: Mr. Gadget Man
Hei!

Sony SAWX900 var mitt valg og da er du jo under 9000,- (7999,- veil.). Kom jo veldig bra ut i test i siste dvd&hjemmekino :D

Har ikke fått prøvd den så mye ennå, men så langt virker det veldig kult. Hvis du ikke har det veldig travelt regner jeg med mye testing til helgen :twisted:

Har ikke funnet så mye om den på nettet, men nevnte blad kan være til hjelp? jeg lekte også med tanken på 2 mindre sub'er, men gikk for 1 stor pga. plassering Nominal (RMS) Output Power - 1000 Watt på 2 x 12 tommer rocker godt i en 40kvm stor stue.

Jeg er tilgjengelig for kommentarer eller spørsmål på mail hvis ønskelig.

Kjører forøvrig fullt sett med Audio Pro Avantek nine foran og tilhørende senter/bakhøytalere i samme "serie" fra Audio Pro. Dette ble en meget grei "match" synes jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2004 11.32.42 #8 av 10
Postet av: Knut
"kaimlie" skrev:heisann!

jeg ser etter en sub som jeg kan legge til mitt hjemmekinoanlegg som består av et komplett infinity alpha sett. Alpha 50 som front, Alpha 30 som bakkanaler og alpha senter.

Jeg lurer på hvilken sub som kan passe til/dere vil anbefale til dette anlegget??
Er utrolig usikker. Har kikket på B&W 675, Velodyne og noen andre.....
Er utrolig takknemllig for all hjelp !!!! Tar imot seriøse og gode forslag!! :D
Helst ikke en sub som er dyrere enn 9000 kroner :D

Takker så mye på forhånd!!

Mvh
Kai Lie

Hei, hvis du går for B&W subwoofer, ikke velg 675. Velg heller B&W ASW 650 med 12" og 200 watt effekt. Den koster ca 6500. Vurderte selv 675, men han jeg handlet av på HI-FI klubben i Oslo nektet meg praktiskt talt å kjøpe den. 650 spilte mye bedre sa han, og jeg tror han. Er veldig fornøyd med min!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2004 12.27.32 #9 av 10
Postet av: Tralltrall
Hei hei..
Jeg bruker en JmLab sub som heter SW 700 S, den synes jeg funker veldig bra. Den er ganske liten i størrelse (veldig praktiskt) og spiller velidg bra, og koster ikke mye.

For 9000 kroner tror jeg faktisk du kan få to om du er heldig 2 stk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2004 17.23.51 #10 av 10
Postet av: JoAndrè
Gå for sjølvbygg om du ikkje har ti tommeltottar. Sjekk ut peerless XLS12, dynabel dy94 eller liknande. Av aktive forsterkarar kan du bruke hypex eller zachry, som seljast på http://www.dynabel.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar