Logo

Hvilken størrelse på lerret til EMP-TW600?

Skriv et svar
16.12.2005 17.26.45 #1 av 7
Postet av: bso
Hei folkens!
Etter noe lesing på div forum har jeg kommet frem til at dette er en projektor som passer min lommebok. Vil bestille tilbudet på komplett med dvd brenner.
Problemet mitt er at jeg ikke vet hvilket lerret som skal bestilles. :oops:

Har en kjellerstue som er i vinkel. Jeg vil sitte i den "store" delen, og se inn i den andre. Projektor og lerret skal være i den lille delen.
Bredden der projektor og lerret vil stå er 2,2 meter, og lengden er 3,3mtr.

Hvilket lerret bør jeg bestille fra komplett?

Takker for alle svar og ideer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2005 18.43.21 #2 av 7
Postet av: Bombadil
Tipper at et av de lerretene som er på en cirka 2 meter burde holde. Jeg fant ikke denne prosjektoren på http://www.projectorcentral, men jeg tipper at dette lerretet vil være bra.

Noen andre burde kanskje også gi noen råd her. :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2005 19.55.02 #3 av 7
Postet av: oeyklaus
Tror TW-600 heter (Powerlite) Cinema 550 i USA.. og fikk nettopp kjemperesultat på projectorcentral.com. Men oppgitt kontrast virker lavere på den enn TW600, så er ikke 100% sikker. Powerlite Cinema 550 er ihvertfall på projector calculatoren der, så du kan sjekke avstand/bredde på lerret.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2005 09.04.32 #4 av 7
Postet av: Bidd@
Kjøp ihvertfall 16:9 lerret og TW600 er så skarp at du også med fordel kan bruke grått lerret. Er du usikker på størrelsen ville jeg ha valgt å begynne med en blendingsgardin (KID/Ikea) for å teste litt først. Regn med en lerretsbredde som er ca 1,8-2 meter på den stteavstanden. Dette er også avhengig av hvor nøye du er på billedkvalitet og om du er typen som sitter langt foran når du går på kino eller om du er den som sitter bakerst. For stort lerret gjør at du må flytte blikk/hode for å fange opp det som rører seg og det blir slitsomt i lengden. Som nevnt test først med laken eller vanlig lystett rullgardin :-)
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2005 02.01.15 #5 av 7
Postet av: kid
Som bidda beskriver, nevner jeg det jeg har sagt hundre ganger her på forumet igjen. Man kan aldri få nok.

Jeg har Panasonic pt-ae700 projector på et Draper Luma 220 lerret. Min sitteavstand er på 4-4,5m. Jeg synes lerretet blir alt for stort når den 2/3 filmen blir satt i dvd-spilleren. Blir så sliten av å bevege/flytte blikket så mye. Bare et tips, ikke velg for stort lerret! : )
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2005 17.23.51 #6 av 7
Postet av: bso
Takk for svar!

Tror jeg bestiller det som er 160x160 til 795,- på komplett. Prøver det først, bytter etterhvert viss det ikke blir greit.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2005 18.23.45 #7 av 7
Postet av: Bidd@
Ta noen bilder så vi får se hvordan det ble, vi liker bilder ;-)
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar