Logo

hvilken ? sony STR DA3300ES eller yamaha RX V1800

Skriv et svar
15.01.2008 08.23.22 #1 av 8
Postet av: revert
Hei ser etter ny receiver står nå mellom Sony STR DA3300ES Eller Yamaha RX V1800.
Ser selv at yamaha er et sikkert kjøp men finner lit info om sony kan noen bekrefte eller avkrefte om sony blir et bom kjøp i forholdt til yamaha. evt hva gjr sony dårligere når de ser veldig like ut på papir??

PÅ forhånd takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 09.00.31 #2 av 8
Sony STR-DA3300ES er slettes ikke ett dårlig kjøp, men Yamaha kommer bedre ut i tester. Hva slags utsyr har du?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 09.24.34 #3 av 8
Postet av: revert
Har Samsung L86d lcd tv, lyse hd decoder fiber, playstation3 og xbox 360. Skal også koble pc via hdmi 1080p.
Ellers så er kansje ikke høytalerene noe å skrøyde av, men liker dem pascal serien heter de vel til sony. Små høytaler formet som et 8 tall. Som kansje må oppgraderes?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 10.46.04 #4 av 8
Ok, om du vil bytte eller ikke er jo helt opp til deg, men oppgi en prisklasse og bruksområde ol så kan vi hjelpe deg nærmere :wink:

Se forskjellen mellom de to reciverne her: http://www.hjemmekino.no/database/compa ... DS=172,167

Forskjellen er hovedsakelig at Yamaha RX-V1800 har en ekstra HDMI kontakt og en større strømforsyning, den har også fått mye skryt i media, les test her: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3697&p=50
Den fikk også 6 i Hjemmekino hvor dem testet den mot noen andre recivere i samme prisklasse.

Selv er jeg svært fornøyd med reciveren og den har bra med krefter og trøkk i seg. Så jeg ville valgt V1800, men hvis du har lettdrevne høytalere og ikke trenger den ekstra HDMI inngangen kan du like så godt gå for Sony, evnt Onkyo 605.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 12.27.35 #5 av 8
Postet av: revert
ok takker for info går nå for sony fikk et bra deal her nå med sony forhandelr i stvg for 6990.-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 12.31.40 #6 av 8
Ok, kom gjerne med en tilbakemelding av produktet!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 12.49.06 #7 av 8
Postet av: revert
skal gi en vurderin etter beste måte :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2008 13.01.50 #8 av 8
Postet av: revert
Da har den kommet i hus og fikk lekt meg litt i går kveld. Først intrykk bra utsende messig. Fikk koblet alt opp og satte i gang. Fikk raskt opp menyen for forsterkeren på tv som var veldig oversiktlig.
Tok først selvjustering på høytallerene som funket bra, tok 2 min.
Så var det å få koblet lyse hd dekoderen til via hdmi. Her holdt jeg på en stund for å få lyden slikt jeg ville.
Fikk lyd igjennom hdmi men den registrerte ikke nå jeg fikk surround lyd via feks discovery hd. Fikk dermed bare disse kanalene i stereo. Gikk over til å koble meg på optisk lyd ut og in i freciveren, men å klare å få kjøre lyden via optisk ingang og bilde via hdmi tok sin tid. Klarte det til slutt ved å kjøre optisk lys vi optisk in(tv) på forsterkeren.
Men må da aktivisere den hver gang.Mulig dette lar seg fikse men har ikke kommet så langt, men får nå in suround sign på hd kanalene.
Men her ser jeg et prob når jeg skal koble pc til, noe som jeg ikke har fått til enda da jeg ikke får bilde fra pc til å gå igjennom forsterkeren til tv(via hdmi men overgang fra skjermkortet fra dvi-i til hdmi) . Men også her skal jeg kjøre optisk lyd ut, men de siste optiske inngangene er dedikerte til diverese video1 osv. Ser ikke hvordan jeg kan linke den optiske ingangan til hdmi2 inganger for bilde signalt.

Koblet til xbox 360 vi component og optisk in som funket

Men en ting som nå jeg nå kjører alt in på forsterkern for å så kjøre bilde ut på samme tv kanal, så fikk jeg opp et dilemma.
Når tv bildene så bra ut og jeg slo over til xbox så var det her helt feil med farger,kontrast.osv. Er dette noe jeg må leve med ser ikke noe løsning her. Og selv når jeg satte in en kalibrering dvd i xbox så klarte jeg ikke å få tilfredstillende bilde. Føler dette har med evt konvertering reciveren gjør med bilde??? Som info så har jeg et samsung LE 40M86. Hvis noen kjenner til evt løsninger på bilde problemet eller andre problemer jeg nevner så tas all hint eller forslag

Ps for meg så var det en stor overgang å gå til denne reciveren fra den forrige som ikke sammenlignes er en del ting jeg må sette med in i.

Ps hvordan er letteste måte å få justert in best mulig tv signalet vi tuneren?

Takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar