kouakou
Aktiv
E-post
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Hei og velkommen til forumet!
Ført og fremst anbefaler jeg deg å lese denne guiden slik at du vet hva du skal se etter ved kjøp av ny TV:
viewtopic.php?f=8&t=10981Til ditt bruksområde er det plasma som er best egnet, selvom du har en lys stue vil jeg like vel anbefale deg en plasma da den jeg anbefaler her gir såpass mye for pengene og den har ett matt display slik at den passer bedre i lysere omgivelser. Ikke rigtignok like lyssterk som LCD, men helt klart en forbedring siden forrige generasjon.
Panasonc PX80 har ett godt sortnivå, den gjengir flotte farger og har ett godt dybdeperspektiv og bilden er skarpe. I denne prisklassen er dette svært bra og jeg ser vansligheter med å finne noe bedre.
Mer informasjon om produktet finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=591Tester finner du her:
http://www.teknofil.no/wip4/review/pana ... l?id=32667http://www.aftenposten.no/forbruker/dig ... 410331.ece
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Hansa1
Aktiv
E-post
Hmm...lurer på hvor mye Panasonic betaler deg jeg
Neida...bare kødder, men det er jo en tv til som er i samme klasse synes jeg.
LG sin 42PG6000 vil jeg si er i samme klassen, det viser også siste Lyd og bilde.
Og penere design i tillegg.
Tråkker sikkert noen Pana-fans på tærne her, men synes det er nokså enspora til tider
kouakou
Aktiv
E-post
Mange takk for forslagene. den panasonicen ser jo unektelig bra ut, og har jo en kjempepris. Jeg er fremdeles veldig usikker på om plasma er det rette til stua mi. har hatt en ikke-flatskjerm (bilderør?) hjemme og den reflekterer alt som går an ved den minste antydning av lys. det er noe jeg ikke ønsker igjen, for å si det sånn
Tommy(Actionchicken)
E-post
Nettside
"Hansa1" skrev:Hmm...lurer på hvor mye Panasonic betaler deg jeg
Altfor lite, får vel be om lønnspålegg snart. Neida
, men ettersom den gir såpass mye for pengene så har jeg ingen problemer med å anbefale denne.
Neida...bare kødder, men det er jo en tv til som er i samme klasse synes jeg.
LG sin 42PG6000 vil jeg si er i samme klassen, det viser også siste Lyd og bilde.
Og penere design i tillegg.
Tråkker sikkert noen Pana-fans på tærne her, men synes det er nokså enspora til tider
Her er en test av LG 42PG6000:
http://www.aftenposten.no/forbruker/dig ... 399706.eceSkal du ha en annen LCD skjerm som er på høyde med PX80 må du etter min mening opp i prisklasse og gå for Sony W4000.
Tommy(Actionchicken)
E-post
Nettside
"kouakou" skrev:Mange takk for forslagene. den panasonicen ser jo unektelig bra ut, og har jo en kjempepris. Jeg er fremdeles veldig usikker på om plasma er det rette til stua mi. har hatt en ikke-flatskjerm (bilderør?) hjemme og den reflekterer alt som går an ved den minste antydning av lys. det er noe jeg ikke ønsker igjen, for å si det sånn
Ja, men mener at PX80 er bedre enn de fleste vanlige CRT TVèr på refleksjoner, men dette er jo noe du kan teste selv ved å se på den i en butikk nær deg. Men husk at det er mange butikkfeller, og at de absolutt ikke rettferdiggjør flatskjermenes egenskaper. Det beste er om du ser i produsentens egen butikk, da de som oftest gjør dette bedre. Husk at du også har angrerett.
kouakou
Aktiv
E-post
Tommy(Actionchicken)
E-post
Nettside
Jeg har desverre ikke fått sett noe særlig på Samsung sine plasma-apparater, men Panasonic kommer bedre ut i tester enn Samsung sine. Spesifikasjonene må du også ta med en klype salt her, blant annet oppgir de 1 000 000:1 i dynamisk kontrast på den ene, dette er nok langt ifra slik det er. (Se guide).
kouakou
Aktiv
E-post
Takk for hjelpa. Nå har jeg bestilt panasonic får håpe det er et så godt kjøp som du sier og som alle tester mener.
et siste spm har jeg allikevel. Innbrenning, er det et så stort problem som før (TV3-logoen brent fast oppe i hjørnet hos enhver fotballinteresserte person), hvordan kan man forhindre dette?
Tommy(Actionchicken)
E-post
Nettside
Gratulerer!
Innbrenning er ett mye mindre utbredt problem nå enn før og er nok ikke noe du behøver å beskymre deg nevneverdig over, men les brukermanualen for mer informasjon angående dette. Hvis du skal benytte deg av analoge kabler så burde du gå for kabler av merket Supra eller Monster da det er store kvalitetsforskjeller her; imotsetning til digitale.
hajo
Aktiv
E-post
ha meg unnskyldt at jeg henger meg på denne tråden med et annet spørsmål som angår LG 37LG500.
det har med RiksTV kort og cammodul. på baksiden av TV`en er der en slot til cammodul med kort. noen venner av meg har en slik TV og de har kjøpt RiksTV kort med cam. disse er plassert i cam åpningnen, kanalsøk foretatt, men ingen kanaler lastes inn. og vi finner ikke ut hvorfor. ny antenne og ny kabel er montert og signaler via RiksTV boks (tuner) tas inn utmerket. jeg lurer på om TV`en står i analog modus, og om der er en knapp eller innstilling en gjør for å få den i "digital modus", slik det er på fjernkontrollen til min Sony KDL tv? der kan jeg skifte mellom digital og analoge signaler.