Logo

Hvilken Forsterker?

Skriv et svar
12.02.2008 22.50.39 #1 av 7
Postet av: vtvin81
Hei,Er ny på forumet og ny når det gjelder dette med hjemmekino.Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring med B&W MT-30 Høytallere?Lurer på å kjøpe disse da jeg ikke har så god plass til store høytallere.Isåfall hvor kraftig forsterker bør jeg ha?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2008 09.02.02 #2 av 7
Har hørt på en del B&W høytalere, men ikke de du nevner. Ser at det er en ganske lav følsomhet, noe som gjør at det krever en del av forsterkeriet for å spille optimalt. Tenker du på å kjøpe en ren effektforsterker eller en reciver?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2008 20.01.45 #3 av 7
Postet av: vtvin81
Har tenkt på en reciver,kan vel legge meg i prisklasse 7-10.000.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2008 21.53.42 #4 av 7
Postet av: Lagarto
Hei,
tenker på å investere i ny forsterker.. Pris klassen blir da mellom 5000 og 10.000 også..Vil ikke gå over dette..
har ett par Dali Suite 2.5 front. De er 90W med 4omh.. De er gamle.. men høres fortsatt bra og er fornøyd med dem..
(Ønsker å kjøpe center etterhvert)

Skal kjøpe ny LCD med det samme og har PS3.. Kommer mest til å se på film.. litt spill og musikk via pc på nettverk..tenker at min. vil jeg trenge en med 3HDMI innganger..

Jeg har lest litt om Denon 2808/3808.. og Pioneer lx50/lx60.. Men jeg føler at dette blir muligens i det høyeste lag? Altså litt for fancy?

Hva anbefaller dere?

Takk for deres tid...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2008 22.02.12 #5 av 7
Postet av: Pluto_89
Ej villa anbefalt en Yamaha RX-V1800!
ej he hatt den i snart 3 måna å e utruli fornøyd.
Den kosta rondt 8-9 tusen.

Test i lyd og bilde:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=104&testid=3697&p=50
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2008 22.22.59 #6 av 7
"vtvin81" skrev:Har tenkt på en reciver,kan vel legge meg i prisklasse 7-10.000.


Den er grei, hva trenger du av tilkoblingsmuligheter?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2008 22.28.39 #7 av 7
"Lagarto" skrev:Hei,
tenker på å investere i ny forsterker.. Pris klassen blir da mellom 5000 og 10.000 også..Vil ikke gå over dette..
har ett par Dali Suite 2.5 front. De er 90W med 4omh.. De er gamle.. men høres fortsatt bra og er fornøyd med dem..
(Ønsker å kjøpe center etterhvert)

Skal kjøpe ny LCD med det samme og har PS3.. Kommer mest til å se på film.. litt spill og musikk via pc på nettverk..tenker at min. vil jeg trenge en med 3HDMI innganger..

Jeg har lest litt om Denon 2808/3808.. og Pioneer lx50/lx60.. Men jeg føler at dette blir muligens i det høyeste lag? Altså litt for fancy?

Hva anbefaller dere?

Takk for deres tid...


Jeg anbefaler deg å kjøpe nyeste utgave av Hjemmekino hvor dem har testet 6 recivere i din prisklasse. Mitt valg ville nok stått mellom Pioneer LX50 og Yamaha RX-V1800. Yamaha RX-V1800 er dynasmisk og engasjerende, lydbildet kan beskrives som nøytralt og noe "avrundet" i toppen, noe jeg tror ville vært en meget god kombinasjon med Dali. Den er også meget godt utstyrt tilkoblingsmessig med blant annet 4 HDMI-innganger. Pioneer LX50 skal være meget god den også, men skal mangle litt trykk i mellombassen. Yamaha stikker av med seieren med Pioneer i hakket i hæl, Denon 2808 ser ut til å rett å slett være litt for uengasjerende til å komme blant de beste, den fikk karakter 4. Nå må man selvsagt ta hensyn til forskjellige kombinasjoner og kan sikkert være en god kombinasjon til Dali Ikon etc. Gjerne lån med en av de fra Hifiklubben og Elkjøp etc for sammenligning. Noen nettverksmuligheter RX-V1800 imidlertidig ikke, da må du opp i en høyere prisklasse og til feks Yamaha RX-V3800.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar