Jimmern
Hjemmekinosjef
E-post
Er i full gang med kinorommet snart. Vegger og tak vil i utgangspunktet bli kledd med "vanlig" bordkledning. Men denne farga er vel ikke gunstig i et slikt rom? Har noen et godt tips på hvilken /hvilke farge(r) jeg bør ha rommet i? Jeg mener jeg så på forumet en som anbefalte en type gråfarge, men jeg finner ikke denne tråden...
Alle tips takkes og bukkes for
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
en mørk gråfarge er veldig bra.og den ser jo ikke så verst ut heller.
Jimmern
Hjemmekinosjef
E-post
"kjelle" skrev:en mørk gråfarge er veldig bra.og den ser jo ikke så verst ut heller.
Yes. Har vurdert grå i flere nyanser. Hadde jeg bare funnet den tråden hvor gråfarge med fargenummer var referert til
Må vel hente et fargekart, selv om det er vanskelig å definere fine farger ut fra ei "rute" på 1x1 cm
Takk for innspill
larax
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Hei.
Er det mulig du mente det jeg skrev i presentasjonen av min hjemmekino?
Etter SMPTE standarden anbefales området rundt lerret å være i 65 000K,
Det samme som fargen av dagslys. Denne fargetemperaturen regnes også som den gjennomsnittslige fargen for video.
http://min.hjemmekino.no/larax
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
Jimmern
Hjemmekinosjef
E-post
"larax" skrev:Hei.
Er det mulig du mente det jeg skrev i presentasjonen av min hjemmekino?
Etter SMPTE standarden anbefales området rundt lerret å være i 65 000K,
Det samme som fargen av dagslys. Denne fargetemperaturen regnes også som den gjennomsnittslige fargen for video.
http://min.hjemmekino.no/larax
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
Var nok 6500-tallet jag var på leting etter ja
Ser Akto har brukt Jotun 6500 i sin hjemmekino - og da er det vel sikkert som banken at denne farga er "dugelig".... Vet du om det kan være greit å bruke denne malinga i hele kinoen, og ikke bare på veggen der lerrete skal plasseres? Bør man "dempe" bakveggen med et heldekkende "gardin" for å unngå at lyden blir dårlig? Hva med demping av de andre veggene? Tips om dette?