Logo

Hvilken farge bør jeg male panelet i?

Skriv et svar
13.12.2005 19.48.04 #1 av 5
Postet av: Jimmern
Er i full gang med kinorommet snart. Vegger og tak vil i utgangspunktet bli kledd med "vanlig" bordkledning. Men denne farga er vel ikke gunstig i et slikt rom? Har noen et godt tips på hvilken /hvilke farge(r) jeg bør ha rommet i? Jeg mener jeg så på forumet en som anbefalte en type gråfarge, men jeg finner ikke denne tråden... :) Alle tips takkes og bukkes for
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2005 20.01.41 #2 av 5
Postet av: kjelle
en mørk gråfarge er veldig bra.og den ser jo ikke så verst ut heller.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2005 21.10.16 #3 av 5
Postet av: Jimmern
"kjelle" skrev:en mørk gråfarge er veldig bra.og den ser jo ikke så verst ut heller.


Yes. Har vurdert grå i flere nyanser. Hadde jeg bare funnet den tråden hvor gråfarge med fargenummer var referert til :D Må vel hente et fargekart, selv om det er vanskelig å definere fine farger ut fra ei "rute" på 1x1 cm :) Takk for innspill
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2005 21.40.08 #4 av 5
Postet av: larax
Hei.
Er det mulig du mente det jeg skrev i presentasjonen av min hjemmekino?

Etter SMPTE standarden anbefales området rundt lerret å være i 65 000K,
Det samme som fargen av dagslys. Denne fargetemperaturen regnes også som den gjennomsnittslige fargen for video.

http://min.hjemmekino.no/larax


If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2005 12.15.08 #5 av 5
Postet av: Jimmern
"larax" skrev:Hei.
Er det mulig du mente det jeg skrev i presentasjonen av min hjemmekino?

Etter SMPTE standarden anbefales området rundt lerret å være i 65 000K,
Det samme som fargen av dagslys. Denne fargetemperaturen regnes også som den gjennomsnittslige fargen for video.

http://min.hjemmekino.no/larax


If electricity comes from electrons, does morality come from morons?


Var nok 6500-tallet jag var på leting etter ja :) Ser Akto har brukt Jotun 6500 i sin hjemmekino - og da er det vel sikkert som banken at denne farga er "dugelig".... Vet du om det kan være greit å bruke denne malinga i hele kinoen, og ikke bare på veggen der lerrete skal plasseres? Bør man "dempe" bakveggen med et heldekkende "gardin" for å unngå at lyden blir dårlig? Hva med demping av de andre veggene? Tips om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar