Logo

Hvilken DVD-opptaker bør jeg kjøpe?

Skriv et svar
04.06.2005 22.53.19 #16 av 26
Postet av: Knut
"LPE" skrev:Jeg må si at det er knallbra respons her... Tusen takk! :mrgreen:

Har et par spørsmål til:

:arrow: Hvor tricky er det å brenne ut opptak fra harddisk til DVD?

:arrow: Jeg er ikke veldig inne i hvordan en slik boks kobles sammen med TV'en... Slik jeg har koblet opp VCR'en tidligere, har kabelen gått inn i VCR'en, og VCR'en sendt signalene videre til TV'en med scart-kabel... Men det virker ikke som om DVD-opptakeren er koblet opp på samme måte. Kan dere gi meg en liten idé om hvordan boksen er kobla opp?

.... så Pioneer DVR 530 / 630 er ikke tilgjengelig på markedet ennå. Når kan jeg vente at den kommer? I løpet av måneden?


Å brenne ut opptak fra harddisken til DVD er kjempeenkelt som regel. Bare husk å "finalize" dvd-brenningen, ellers vil den ikke funke på andre enn din egen spiller.

Min harddiskopptaker har jeg koblet slik at jeg fra paraboltuneren har kjørt en scart rett i dvd-opptakeren + en scart fra paraboltuneren rett i TVen. Jeg er ikke glad i omveier, og når jeg ser på TV vil jeg ikke gå omveien om tuneren på harddiskopptakeren, men få signalet rett på paraboltuneren. Du kan også koble slik du har gjort med VHS vil jeg tro, avhengig av hvordan du får TV-signalene dine ... de fleste har vel digital dekoder nå, hvis ikke er vel det beste å sende signalet fra veggen via harddiskopptakeren...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2005 07.16.40 #17 av 26
Postet av: LPE
Jeg har ikke digital dekoder.... :( - Tror jeg. :P

Har Canal Digital ut fra en vanlig kabel i veggen, jeg... Kanskje det går an å oppgradere det abonnementet, men det får jeg ta en annen gang. ;)

Har nok bestemt meg for Pioneer DVR 530, da... :D

Men hvor og når kan man få tak i denne boksen?
Med vennlig hilsen,
LPE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2005 07.20.48 #18 av 26
Postet av: Knut
"LPE" skrev:
Men hvor og når kan man få tak i denne boksen?


Tror ikke den er lagt ut for salg enda ...

Du burde forresten ordne deg digital dekoder - bildet kommer mest sannsynlig til å bli mye bedre :-)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2005 15.59.34 #19 av 26
Postet av: LPE
Ja, da er jeg igang med å sjekke mulighetene for digital dekoder. ;)

.... men er det noen som vet når jeg kan satse på å bestille en Pioneer 530? :)

Når jeg først har bestemt meg, så er det vanskelig å vente... :P
Med vennlig hilsen,
LPE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2005 00.44.46 #20 av 26
Postet av: Torja
Prøv denne linken til elprice:

http://www.elprice.no/modules/module_13 ... =&mid=1051

Pris 5695,-
:roll:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2005 12.45.51 #21 av 26
Postet av: LPE
Danke schön! :D

.... men du himla med øynene. Vet du om en bedre pris? ;)

Tar gjerne det. :)
Med vennlig hilsen,
LPE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2005 13.03.58 #22 av 26
Postet av: arntos
Pioneer har en one tuch copy knapp om jeg ikke tar feil, kort sagt kopiering fra harddisk til DVD og andre veien er meget enkelt.

Tilkobling er som en video, fra antennen i veggen til opptageren bruker du coax også scart fra opptager til TVèn. Alternativt fra en decoder om du har noe slikt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2005 13.32.45 #23 av 26
Postet av: LPE
Om jeg spiller kortene rett, har jeg nok en dekoder snart. ;)

... Så da er det bare Pio'n jeg mangler... :D

One Touch Copy. Ja, jeg la merke til den knappen på bildet av fjernkontrollen. Flott. 8)

Nå gjelder det bare å finne den beste prisen. :)

*EDIT*

Kelkoo: http://no.kelkoo.com/b/a/sbs/100304323/14254684.html

*EDIT*

... Etter å ha søkt rundt, fant jeg ut at ELprice hadde den beste prisen... Jeg er en Pioneer DVR-530 rikere (og en del lapper fattigere f.o.m. nå... :roll: ) i løpet av uka. :D

Takk for linken, Torja! ;)
Med vennlig hilsen,
LPE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.06.2005 17.05.38 #24 av 26
Postet av: Torja
Bare hyggelig å kunne være til hjelp, ja jeg tror nok den billigste maskinen er på elprice, og i forhold til de modellene som blir erstattet, så har dvd opptakerne falt betraktelig i pris :roll: . Det er jo bra for oss :wink: Kommer nok til å bestille en selv snart.

Noen som har testet ut de nye dvd opptakerne fra sony?

:?:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 21.22.33 #25 av 26
Postet av: LPE
To uker siden kjøpet, er jeg idag den lykkelige eier av min første DVD-opptaker... Elprice rota bort ordren min :roll: ... så det tok lengre tid enn forventet.

Ser frem til å dele mine erfaringer med dere. Førsteintrykket er riktig bra, men jeg rekker visst ikke stort før det blir avgårde på sommerferie nå. :P

Skal komme sterkt tilbake i august med masse kunnskap, digital dekoder og en haug med DVD-plater fulle av søppel-TV... :)
Med vennlig hilsen,
LPE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2005 07.08.02 #26 av 26
Postet av: hyzer
Kjøpte en pio-530 selv på elektrofil-messen. 4499 kr må vel være en bra pris :-)

-M
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar