Logo

Hvilken 50" full-hd LCD-TV ?

Skriv et svar
14.11.2008 21.41.45 #1 av 5
Postet av: Rova
Skal sette sammen et hjemmekinoanlegg, og er veldig usikker på hvilken tv som duger.
Dette vil bli en allround-tv til spillkonsoller, pc, tv og hjemmekino.
Har sett for meg rundt 50-52 tommer full-HD til under 20.000,-

Noen forslag ?

- Roy K.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2008 01.08.17 #2 av 5
Postet av: Zleepyme
Har akkurat kjøpt meg en LG 50" plasma 50PG6010 og bruker den i skrivende stund som PC skjerm. Synes den er superb! Vil egentlig anbefale plasma når du skal opp på 50" Og det er ingen problemer å bruke den som all-rounder. En plasma vil ha et mer dynamisk(mykere) bilde en en LCD. Så er du ute etter skarphet, så kan kanskje LCD være løsningen. Dra innom en butikk å sjekk ut hva som evt. vil passe deg og ditt bruk.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2008 20.23.24 #3 av 5
Postet av: Rova
Har en LG 42" plasma på stua i dag. Den er det litt snø på. Selv på kanaler i hd. Har ikke sjekket ut om det kan være andre ting som forårsaker dette enda. Kan ikke minnes at den var slik da jeg kjøpte den for snart 2 år siden.
Har en samsung LE52A 656 52" LCD i kikkerten. Tror kanskje den gjør seg bra i oppsettet mitt.
Spesielt etter som ungene kommer til å bruke denne en god del til spill etc.
Ser i allefall ut som man får mye tv for kronasjene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2008 20.42.36 #4 av 5
Hei! Som jeg sier til de fleste andre, ikke vær så opptatt om TVèn har Full-HD eller ikke, kontrast, sortnivå, bildehandling etc er viktigere enn om TVèn er Full-HD eller ikke. Anbefaler deg å lese denne guiden for mer informasjon angående dette å mer:
viewtopic.php?f=8&t=10981

Hvis jeg skal gi deg noen alternativer du bør kikke nærmere på anbefaler jeg deg å se på følgende modeller: Sony W4500, Pioneer 50XA og Panasonic sin PZ-Serie.

Jeg har ikke sett W4500 annet en ved Fifa fra PS3 og det imponerte, men skulle helst ha sett en film etc. Men har sett W4000 og syntes at Sony W4000 er en meget god TV, den gir ett nøytrallt bilde og fargene er mette og gode. Detaljnivået er også godt og jeg kunne se alle mursteinene i husene som ble vist på testvideoen. Ellers er sortnivået og fargegjengivelsen god. Den har også innebygd mottaker for Riks-TV. Innstalleringen går her ganske lett og den innebygde mottakeren gjør en god jobb, det enewste du må kjøpe er en CA-Modul som du putter inn i "service" slotten på siden av TV`en.

W4000 har fått noe som heter Picture Frame som gjør at du kan vise bilder når TVèn ikke er i bruk, hvis det er av interesse. Menysystemet ser veldig likt ut som menysystemet som er i PS3 og er enkelt å bruke. En annen ting som er vert å merke seg er at du kan skru av Sony lyset og ett annet lite pluss i mine øyne er at bordstativet er dreibart. Desigmessig syntes jeg personlig at den er ganske lekker. Jeg liker egentlig denne Sony TVèn bedre enn Samsung A656 da den har mer naturlige farger og det er ikke like mye gjenskinnn i den da det er matt display (ikke viktig, men smak og behag),

Mer informasjon om produktet finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=629

Test finner du blant annet her:
http://dingz.no/php/art.php?id=783948

Pioneer TVèn har jeg desverre ikke fått sett på så mye som jeg skulle ønske, altså bare under vanlige butikkomgivelser. Jo da, den ser bra ut der og fargene ser bra ut, men det er jo langt under optimale forhold å se de under. Men i tester å brukererfaringer har den scoret godt.
http://www.lydogbilde.no/test-pioneer-p ... 8.lbt.html

Ellers er Panaonic sin PZ-serie ganske spennende og bør absolutt sjekkes ut, noe jeg prøver på etter gode erfaringer fra PX-serien.

Ellers er det bare å dra for å se på så mange forskjellige alternativer som mulig, men pass deg for "butikkfellene":
viewtopic.php?t=%2010994
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2008 19.02.18 #5 av 5
Postet av: Rova
Takker for nyttige tips !
Har sett kjapt i gjennom en del merker.
Mindre enn 50" er uaktuelt, og priser på 37-50.000,- ligger laaangt over mitt budsjett.
Derfor forventer jeg heller ikke det beste på markedet, men jeg synes det bør være "akseptabel kvalitet".
Den tvn jeg bruker mest er plasman på 42" i stua.
Denne skal ungene bruke til tv og spill, og jeg til blu-ray / DVD og PC.
Skal sjekke litt rundt på buikker ...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar