Logo

Hva skal jeg velge??

Skriv et svar
21.03.2009 22.51.06 #1 av 11
Postet av: goldfing
Jeg skal kjøpe meg nytt tv men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Jeg har bestemt meg å gå for samsung for jeg synes de har bra tver. Valget står mellom LE55A966D1WXXE med LED teknologi eller PS63A766T1WXXE. 55 tommeren er LCD mens 63 tommeren er plasma. Jeg er glad i å spille iallefall. De sier det er best å spille på LCD så. Håper noen kan hjelpe meg for jeg har lyst på ny tv snart ;) 55 tommeren har jeg funnet til 30 000 på nettet mens 63 tommeren har jeg funnet til 35 000 på nettet. Informasjon om tvene finner du på samsung.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2009 16.05.13 #2 av 11
Postet av: boly
Det er ikke småtteri til tv'er du tenker å kjøpe. Jeg hadde ikke køpt tv til den prisen uten å brukt lang tid på å være sikker på at den jeg kjøper er riktig. Det betyr i tillegg at jeg måtte ha sett den "live".

Samsung leverer meget gode skjermer, så jeg tror begge leverer varene.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2009 16.18.48 #3 av 11
Postet av: helsten2
"goldfing" skrev:Jeg skal kjøpe meg nytt tv men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Jeg har bestemt meg å gå for samsung for jeg synes de har bra tver. Valget står mellom LE55A966D1WXXE med LED teknologi eller PS63A766T1WXXE. 55 tommeren er LCD mens 63 tommeren er plasma. Jeg er glad i å spille iallefall. De sier det er best å spille på LCD så. Håper noen kan hjelpe meg for jeg har lyst på ny tv snart ;) 55 tommeren har jeg funnet til 30 000 på nettet mens 63 tommeren har jeg funnet til 35 000 på nettet. Informasjon om tvene finner du på samsung.no


Prøvde å få kjøpt en LE55A966D1 fra Expert og Elkjøp. Samsung klarte aldri å levere - ventet i 10 uker ... Endte med en Sony 52" (KDL-52W4500) for meg...

Sjekk også:
http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10505563;c:100221
http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10506922;c:100221

Lykke til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2009 22.16.40 #4 av 11
Postet av: goldfing
"boly" skrev:Det er ikke småtteri til tv'er du tenker å kjøpe. Jeg hadde ikke køpt tv til den prisen uten å brukt lang tid på å være sikker på at den jeg kjøper er riktig. Det betyr i tillegg at jeg måtte ha sett den "live".

Samsung leverer meget gode skjermer, så jeg tror begge leverer varene.




Hei. Ja jeg har undersøkt nå i 3 månder så. Var på elkjøp i dag og så de hadde fått inn 63" den var svær hehe. De spillte Tropic Thunder på den i blu-ray. Var sinnsykt bra bilde og da var det veldig lyst og så. Men kunne tenkt meg og sett 55" og. Men den er 18 cm smallere liker når det er stort. Blir sittendes 5 meter i fra så.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2009 22.20.00 #5 av 11
Postet av: goldfing
"helsten2" skrev:
"goldfing" skrev:Jeg skal kjøpe meg nytt tv men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Jeg har bestemt meg å gå for samsung for jeg synes de har bra tver. Valget står mellom LE55A966D1WXXE med LED teknologi eller PS63A766T1WXXE. 55 tommeren er LCD mens 63 tommeren er plasma. Jeg er glad i å spille iallefall. De sier det er best å spille på LCD så. Håper noen kan hjelpe meg for jeg har lyst på ny tv snart ;) 55 tommeren har jeg funnet til 30 000 på nettet mens 63 tommeren har jeg funnet til 35 000 på nettet. Informasjon om tvene finner du på samsung.no


Prøvde å få kjøpt en LE55A966D1 fra Expert og Elkjøp. Samsung klarte aldri å levere - ventet i 10 uker ... Endte med en Sony 52" (KDL-52W4500) for meg...

Sjekk også:
http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10505563;c:100221
http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10506922;c:100221

Lykke til.





Ja men visst du går til nettforhandlere så har de den på netshop og mpx ihvertfall vet jeg. Og sikkert flere steder og visst du leiter så.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2009 19.45.03 #6 av 11
Postet av: Msport
Hei,

Skal du legge kr 35 000 i en skjerm, da hadde jeg vurdert og legge noen kr til ekstra i det og fått en Pioneer 60". Jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger og sett meg tilbake! Mener å ha sett den til rundt kr 37-38 000.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2009 20.25.01 #7 av 11
Postet av: goldfing
"Msport" skrev:Hei,

Skal du legge kr 35 000 i en skjerm, da hadde jeg vurdert og legge noen kr til ekstra i det og fått en Pioneer 60". Jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger og sett meg tilbake! Mener å ha sett den til rundt kr 37-38 000.




Jeg ser at samsungen kan du få for 30 000 nå. Men jeg vet ikke. Tror at Pioneer er litt dyrer billigste jeg har sett er 48 000
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2009 21.21.23 #8 av 11
Postet av: helsten2
"goldfing" skrev:
"Msport" skrev:Hei,

Skal du legge kr 35 000 i en skjerm, da hadde jeg vurdert og legge noen kr til ekstra i det og fått en Pioneer 60". Jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger og sett meg tilbake! Mener å ha sett den til rundt kr 37-38 000.




Jeg ser at samsungen kan du få for 30 000 nå. Men jeg vet ikke. Tror at Pioneer er litt dyrer billigste jeg har sett er 48 000


Pioneer 60" er nesten dobbelt så dyr som Pioneer 50". All butikk-betjening som jeg har snakket med mente at dette var overprising.
På Nordby (Sverige) så jeg Pioneer 60" satt opp ved siden av Samsung 55". Meget godt bilde på begge, men ved panorering var det ikke tvil om at Samsung'en var betydlig bedre ... syns nå jeg :wink: .
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2009 21.39.29 #9 av 11
Postet av: goldfing
"helsten2" skrev:
"goldfing" skrev:
"Msport" skrev:Hei,

Skal du legge kr 35 000 i en skjerm, da hadde jeg vurdert og legge noen kr til ekstra i det og fått en Pioneer 60". Jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger og sett meg tilbake! Mener å ha sett den til rundt kr 37-38 000.




Jeg ser at samsungen kan du få for 30 000 nå. Men jeg vet ikke. Tror at Pioneer er litt dyrer billigste jeg har sett er 48 000


Pioneer 60" er nesten dobbelt så dyr som Pioneer 50". All butikk-betjening som jeg har snakket med mente at dette var overprising.
På Nordby (Sverige) så jeg Pioneer 60" satt opp ved siden av Samsung 55". Meget godt bilde på begge, men ved panorering var det ikke tvil om at Samsung'en var betydlig bedre ... syns nå jeg :wink: .




Så du synes 55 LED`en var bedre bilde en 60 til Pioneer. Har du sett 63" til samsung då. Jeg så den i går og synes det var vel så bra bilde på den som pineer sin. Men jeg har ikke så god peiling på TVer at jeg ser alle disse mikroskopiske forskjellene på de.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.03.2009 22.21.40 #10 av 11
Postet av: helsten2
"goldfing" skrev:
Så du synes 55 LED`en var bedre bilde en 60 til Pioneer. Har du sett 63" til samsung då. Jeg så den i går og synes det var vel så bra bilde på den som pineer sin. Men jeg har ikke så god peiling på TVer at jeg ser alle disse mikroskopiske forskjellene på de.


Yepp. Men jeg har ikke sett Samsungs 63".
Jeg kan ingenting om TVer og kan heller ikke se alle disse mikroskopiske forskjellene som butikk-betjeningen forklarer deg. Men som sagt, ved panorering, var det klar forskjell på de to. Så hopprenn på Eurosport HD, og det var tydlig forkjell på hvordan bakgrunnen kom fram når du fulgte hopperen fra toppen og ned på sletta.
Tror det er lurt å sammenligne bilder med endel bevegelse i (legg merke til hvordan bakgrunnen kommer fram). En nyhetsoppleser ser vel ganske lik ut på alle TVer i denne prisklassen 8)
Enn annen ting jeg merket meg var at plasma TV-ene var mye varmere enn LCDene. Og de bruker jo mye mer strøm .... :roll:

EDIT:
Et par tilleggstips:
1. Betjeningen setter ofte på enn blu-ray disk for å vise deg hvor fantastisk bildet er. Men de fleste TV-kanaler er fremdeles standard-definition (SD), dvs. den samme (dårlige) kvaliteten du har hatt i alle år. Så sjekk SD-bildet! (Dess større skjermen er, dess mer synlig blir den dårlige kvaliteten ... :surprised: )
2. Jeg syns plasma skjermene reflekterer lys mye mer enn LCDene. Tenk på TVens plassering og lys-kilder. Samsungs CrystalClear LCD-skjermer reflekter tilnærmet like mye som en plasma!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2009 16.38.00 #11 av 11
Postet av: goldfing
Yepp. Men jeg har ikke sett Samsungs 63".
Jeg kan ingenting om TVer og kan heller ikke se alle disse mikroskopiske forskjellene som butikk-betjeningen forklarer deg. Men som sagt, ved panorering, var det klar forskjell på de to. Så hopprenn på Eurosport HD, og det var tydlig forkjell på hvordan bakgrunnen kom fram når du fulgte hopperen fra toppen og ned på sletta.
Tror det er lurt å sammenligne bilder med endel bevegelse i (legg merke til hvordan bakgrunnen kommer fram). En nyhetsoppleser ser vel ganske lik ut på alle TVer i denne prisklassen 8)
Enn annen ting jeg merket meg var at plasma TV-ene var mye varmere enn LCDene. Og de bruker jo mye mer strøm .... :roll:

EDIT:
Et par tilleggstips:
1. Betjeningen setter ofte på enn blu-ray disk for å vise deg hvor fantastisk bildet er. Men de fleste TV-kanaler er fremdeles standard-definition (SD), dvs. den samme (dårlige) kvaliteten du har hatt i alle år. Så sjekk SD-bildet! (Dess større skjermen er, dess mer synlig blir den dårlige kvaliteten ... :surprised: )
2. Jeg syns plasma skjermene reflekterer lys mye mer enn LCDene. Tenk på TVens plassering og lys-kilder. Samsungs CrystalClear LCD-skjermer reflekter tilnærmet like mye som en plasma![/quote]



Takk for rådene. Men jeg har ikke sett LED en ennå men jeg tror jeg går for plasma den er stor og jeg skal sitte langt i fra så men får se. Får leiligheten min 1 mai så skal den pusses opp så kommer sikkert ikke til å kjøpe tv før i juli en gang så mye kan skje til den tid
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar