Logo

Hva mener Dere er best av disse?

Skriv et svar
03.09.2007 17.53.56 #1 av 7
Postet av: ScratTBD
Jeg skal kjøpe meg ny tv. Den gamle 14" skal byttes ut med en 40" eller 42".

Jeg har sett på disse:

Samsung LE-40M86/87BD

Sony KDL-40W2000

Panasonic TH-42PV700


Jeg kommer til å bruke den til å vanlig tv titting, koble til pc og jeg skal kjøpe meg en BlueRay eller HD-DVD spiller etter hvert. Samt ett lite Surround sound anlegg.
Sitteavstanden i fra tvn er fra 1,5 m og 2,5 m.

Jeg har virkelig lyst på en FullHD tv(1080p), men etter mye lesning har jeg forstått at det kansje ikke har så mye å si. Men med tanke på at jeg sitter maks 2,5 m fra tvn og skal ha en HD-DVD/ BlueRay spiller, vil ikkje FullHD ha noe å si?
Hva med 100Hz tv? Samsungen har ikke 100Hz på denne 40", men på M91. Vil M91 være bedre?


Jeg har tenkt meg å bruke rundt 15 000 på tvn.

Hvilken tv vil dere anbefale? Er det noen andre som dere synes er bedre? Er det nye modeller som kommer ut på markedet snart, slik at det lønner seg å vente med å kjøpe?

Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2007 19.21.15 #2 av 7
Postet av: jon3s
haij !! okey vi begynner med samsungen, hehe.

le40m87 er uten tvil en god tv. meget godt sortnivå og kontrast som tar pusten fra en. men i diverse tester har skjermen blitt gruset av sony sine skjermer. pga: mange bugs.

sony sin 40w2000 er også en superb skjerm som får skryt for å være en god allrounder. spesielt god til bruk av xbox 360,ps3 . blue ray, hd dvd.

panasonic har jeg ikke hatt noen erfaring med, men har hørt at skjermene er veldig gode :D

dette med full hd kan være litt oppskryt ja. det er som regel best med full hd når du er oppi 50-65". men til hd kilder er full hd bra. men som sagt litt oppskryt. ta sony sin kdl40d3000 som er en f**** god skjerm. den er skarp, den har bra bevegelighet .. den er bygd for blue ray osv osv. (har den selv) spør du meg erdet bedre med bra elektronikken i tv-en, istedet for at skjermen bare er full-hd. bra kontrast, bra fargespekter, godt sortnivå, bevegelighet(100hz) osv .. er viktigere en at det bare er full-hd.

det er mye å tenke på. hadde det stått mellom de skjermen for meg hadde jeg valgt sony kdl40w2000. :D håper det var pitte litt til hjelp.


ser også at du nevner vanelig tv titting. da er plasma eller 100hz bedre en full hd. doh ! :P

lykke til
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2007 10.05.02 #3 av 7
Postet av: ingobingo
Samsungen er nok det beste valget for deg mener eg.
Alle tvene er gode men panasonicen er ikke god til pc.
Sonyen og samsungen er nesten det samme da de bruker det samme lcdpanelet.. men samungen er blligere som oftes.
Sonyen har bedre billedehandling s hvis du har dåligsignal er dette et klokt valg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2007 16.19.14 #4 av 7
Postet av: pehaf
Har netopp kjøpt meg Panasonic 42 pv70f og den skjermen er bare helt rå på tv-bilder. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2007 23.26.50 #5 av 7
Postet av: guzzi
Jeg sammenlignet Samsung LE37M86 i dag med Sharp sin LC-37XD1E, begge fulle HD LCD TV'er. Jeg var ikke tvil om at jeg likte bildet til Sharp vesentlig bedre enn Samsung, spesielt på farge/sort gjengivelse... Sjekk ut Sharp ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2007 05.03.06 #6 av 7
Postet av: HDFreak
Panasonic, men skal du sitte så nær! Så kjøp heller 37"

Eller riv veggen å bygg større TV stue :shock:

Lykke Til!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2007 15.14.46 #7 av 7
Postet av: ScratTBD
Jeg gikk for Samsung LE-40M87BD, bestilte den fra komplett og forventer å hente den på posten i morgen :lol:

Samtidig skal jeg kjøpe meg en PS3 slik at jeg får utnytte HD delen av TVn. Skal kjøpe meg ett hjemmekino anlegg, men er ikke sikker på hvilket ennå. Kansje Pioneer RCS-515H.


Takker for gode svar!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar