Logo

Hva lønner seg?

Skriv et svar
28.11.2008 09.23.53 #1 av 3
Postet av: moses
Hva er best?

Lang (ca. 8-9 meter) antennekabel fra veggen til Get boksen og kort HDMI kabel fra Get til TV/receiver. Eller kort antennekabel til Get og lang HDMI fra Get til TV/receiver?

Eller lønner det seg å lage et nytt antenneinntak og da både kort antenne og kort HDMI-kabel?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 09.30.14 #2 av 3
Postet av: roffe
Korte kabler er alltid lurt, det er min ærlige mening. Men det er ikke alltid slik at "lang" er likt for ulike typer kabler. En "lang HDMI-kabel er som regel kortere enn det man snakker om når man sier "lang" antennekabel. ;-)

Skal man være kosteffektiv er det slik at for lange strekk er HDMI kostbart, og i tillegg bør man ha en viss kvalitet om man skal kjøre 1080p i de raskeste oppfriskningsratene når man kommer opp mot 10 meter. Nå vet jeg ikke om Get-boksen gir så heftige signaler ut på HDMI-kabelen, har ikke en slik selv.

8-9 meter er uansett ingen lengde å snakke om når det gjelder antennekabel, så jeg vil vel anbefale kort HDMI-kabel og lang antennekabel. Prosjektet med nytt antenneinntak ville jeg utsatt til det mot formodning skulle bli noen problemer med mottaket med en lengre antennekabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2008 15.58.33 #3 av 3
Postet av: moses
Takker! Godt å få det svaret man ønsker seg av og til. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar