Logo

Hva kreves av receiver for å drive Yamaha NS-777?

Skriv et svar
11.01.2014 21.22.24 #1 av 2
Postet av: Chris5449
Hei!

Har en litt eldre Yamaha receiver jeg vurderer å bytte ut da den ikke støtter 1080p og DTS-HD Master Audio, blandt annet. Det er en RX-V861.
Så det jeg lurer på er hva egentlig disse høyttalerene krever av en forsterker? Altså Yamaha NS-777 som jeg har idag.
Spesifikasjonene på høyttalerene er: nominal effekt 100 W, maximum effekt 250 W, 6 ohm, følsomhet 89 dB.

Planen er å kjøpe noe jeg kan være fornøyd med i noen år da jeg har tenkt å gå til anskaffelse av at nytt, bedre og dyrere anlegg senere.
Har sett at prisen på Yamaha RX-V773 er bra nå, ca. 3500 kr. Holder denne?


Til info så er det jeg har av høyttalere;
Yamaha NS-777 (fronter)
Yamaha NS-C444 (senter)
Yamaha NS-333 (surround)

Er supert om noen kan hjelpe meg med dette da jeg er veldig usikker nå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2014 11.14.54 #2 av 2
Postet av: Torja
Det er ikke noe i veien for at den receiveren ikke skulle kunne drive høyttalerne dine. Den har pre-out så du kan alltids koble til effekt forsterker siden. Bare ikke forvent at den kan spille veldig, veldig høyt uten foreregninger. Kobler du til med subwoofer så vil den kunne bli avlastet fra de dypeste effekt krevende frekvensene(Bassen). Med effekt forsterker på front høyttalerne blir det enda bedre.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar