Logo

Hva kan jg bruke en ethernet ingang på pioneer vsx-lx70 til?

Skriv et svar
11.10.2007 07.59.47 #1 av 7
Postet av: Morgan
Hei,har tenkt til å kjøpe meg en ny pioneer surround forsterker og har da sett på vsx-lx60 og lx70.
Så jeg lurte på hva jeg kunne bruke ethernet ingangen til som er på lx70 til?
Vil jeg kunne bruke den til internet radio? Hvis ikke tror jeg at jeg går for lx60. Ser også at lx70 har "neutral thx" Hva er det for noe?
mvh.
Morgan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2007 16.44.53 #2 av 7
Postet av: ingobingo
Har ikke testet Lx70... men ethenet kontakten kan nok brukes til internett radio og oppgradering av softwaren på forsterken, dette er det ingen tvil om (hvorfor skulle den ellers vært der).
Det som er det store spørsmålet er om du kan bruke forsterken som media center og spille av filmer og mp3er streamet fra pcèn din koblet via datanettverket ditt. Og i så fall hvilke kodeker støtter denne, oppgradere?
Dette går an via den nye bluray spilleren til Pioneer, så ikke utenkelig at de har putten inn dette funsjonen inn i forstekrn også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2007 00.17.26 #3 av 7
Postet av: sindrehal
Hei.

Kjøpte meg VSX-LX70 for noen dager siden og kan på det sterkeste anbefale denne.


Ang det du lurer på så kan du bruke nettverksporten til internett radio og masse annet fra internett. Du kan også streame musikk i alle lydformater fra pcen din, men ikke video.

HUSK også: LX60 vs. LX70. LX70 har en ekstra HDMI inngang og er AIR Studio godkjent og THX godkjent.. Det vill si: Bedre lydkvalitet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2008 11.25.33 #4 av 7
Postet av: Torro
LX60 Har samme THX Ultra 2 sertifikering, og samme prosessor, så den har også "vært innom" Air Studio.

Den har også lik strømforsying, vekt og størrelse, men er oppgitt til 10w mindre pr kanal. Ellers er det en HDMi kontakt og nettverk som er forskjellen. Spørs om det er verd 3.000,- ekstra for disse finessene....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 06.01.15 #5 av 7
Postet av: ingobingo
Lx70 og lx60 er bare THX Select2 godkjent, ellers er det en hdmi kontakt og etherneten + 10 w forskjell
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 12.59.21 #6 av 7
Postet av: sindrehal
LX 70 er ait studio godkjent.. jeg har den jo stående her.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 15.40.23 #7 av 7
Postet av: kamelon
HUSK også: LX60 vs. LX70. LX70 har en ekstra HDMI inngang og er AIR Studio godkjent og THX godkjent.. Det vill si: Bedre lydkvalitet.


På hvilket grunnlag mener du at dette vil gi bedre lydkvalitet?Har du hørt forskjell, eller er dette noe du har lest deg til?
For det du sier er at LX60 låter dårligere enn LX70??
Klippt ut fra Pioneers hjemmeside ang LX60:
The LX60 has been fine-tuned to AIR Studios standards: a hallmark for flawless reproduction of sound It is also THX Select2-certified, meaning that you can expect the best possible sound reproduction using 7 channels, whether you’re watching, listening or playing.

JEG ville ikke gått for LX70 med mindre man trenger den ekstra hdmi-utgangen.
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar