Logo

hva gjør jeg?

Skriv et svar
21.01.2005 16.48.34 #1 av 9
Postet av: gringol
Hei. har en projektor infocus 4805 og har ikke ennå dvd spiller, kjører film på xbox. Lurte da på hva slags dvd spiller som passer best til pj og xbox, er noe misfornøyd med bilde på spillene som fifa 2005 og spill gennerelt på xbox....film synes jeg går greit nok...spørsmålet mitt er da hvis jeg kjøper en dvd spiller med komponent utganger, kobler xbox til dvd spilleren og tar ut signalet i komponent vil det da bli bedre bilde???eller er jeg helt på villspor her?
MVH
Gringol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 17.05.03 #2 av 9
Postet av: Runel
Hei

Du kan jo kjøre komponent fra Xbox også! Dette gir i de fleste tilfeller et bedre bildet. Et forslag er: http://www.interconnect.no/hifi/hifi_index.html
Skal ha en god DVD spiller er noen alt: 1000-1400kr Philips DVP630. 1400-1700kr DVP720SA, 1700-2000kr Pioneer DV575 eller Yamaha DVDS550.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 17.17.12 #3 av 9
Postet av: gringol
ææææ...skjønner ikke detta med å få komponent ut av xbox... det er jo bare gul plugg ut der til bildet eller??
dvd spiller er jeg litt usikker på da pj 4805 er såpass bra at jeg ikke trenger progressiv scan tror jeg?? sorry har lite pæiling på dette her men prøver å lese meg fram til dette med signaler
MVH
Gringol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 18.38.57 #4 av 9
Postet av: nutts
Du får kjøpt mange forskjellige kabler til X-box, for å ta ut signaler i forskjellige formater. Jeg kjører selv en S-vhs kabel, med optisk utgang til lyd. ( slik att jeg får full Dolby Digital fra x-boxen )

Sjekk feks denne siden, der har de en komponent HDTV kabel, med optisk lyd, den har jeg skikkelig lyst til å prøve.

http://www.digiworks.no/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 21.31.34 #5 av 9
Postet av: gringol
ja, den så jo veldig bra ut.... det som jeg tenker på er at jeg opptar en av kontroller plassene på xboxen til bilde, jeg har helst lyst å ha alle fire plassene til kontrollerne åpne for spill, så finnes det overganger fra den gule "pluggen" til bedre signal?? og det jeg spurte om i første innlegg, går det å kjøre signalet inn i en dvd spiller og derifra få bedre ut på bilde??
MVH
Gringol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2005 22.34.14 #6 av 9
Postet av: Runel
Kjøper du en komponent kabel til XBOX og kobler denne på 4805 så vil det gi bra bilder! Denne kobler du på orginal uttaket bak på Xbox`n.

Du får normalt ikke bedre bilder med å koble via en DVD spiller da det ikke er normalt at bildet blir "omkonvertet" fra kompositt til komponent. Den "gule" pluggen er som du har sett ikke å anbefale på projoektor.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2005 20.15.41 #7 av 9
Postet av: gringol
takk for riktig svar, skjønte nå at koblingen bak på xbox kunne byttes, er det noe jeg bør tenke på når jeg har lyst til å ha den 8 meter lang??
MVH
Gringol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2005 20.38.15 #8 av 9
Postet av: Runel
Helt riktig! Sjekk nettet om du finner en 8 m komponent kabel til Xbox, det finnes sikkert :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 14.23.37 #9 av 9
Postet av: gringol
hei, er vel en slik jeg er påp jakt etter:
http://www.deal.no/produkt.cfm?id=72480

men det er vanskelig å få den i lengere lengde...er det lurt å skjøte med overganger på komponent?
MVH
Gringol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar