Logo

Hva er minimum avstand om man skulle gå for 50"

Skriv et svar
30.06.2008 08.34.34 #1 av 6
Postet av: mawrick
Noen som har peiling på hva som er minimums avstand man bør beregne å sitte fra en 50" tv?.

Litt usikker på om det blir 42 eller 50 for min del, mest sansynlig en Pioneer Plasma.

Har vel ca 3-3.5m avstand vegg til vegg........
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.06.2008 18.03.33 #2 av 6
Postet av: Rune
Jeg sitter selv ca 3.2 meter ifra en 50" pioneer. Vi snakker allerde om å bytte til 60". :-)

På hjemmekinorommet sitter jeg 2.8 meter unna 91"

Så lenge man har HD signal vil jeg tro at det går fint ann å sitte ca 1.5 meter unna 50".
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.06.2008 23.10.28 #3 av 6
Postet av: mawrick
Ok, høres bra ut, mener jeg har ca 3.5m vegg-vegg, hvordan er det å se "vanlig" tv (signal), som ikke har hd-signal?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.07.2008 09.32.05 #4 av 6
Postet av: Dr.Oetker
Har ca 180 cm betraktningsavstand fra 37-tommer. Greit med HD-signal når man ser en film. Men til vanlig TV-titting blir det fort slitsomt. Skulle ønske jeg kunne sitte ca 3 meter unna, men rommet er for lite. 32-tommer hadde vært optimal størrelse, men det betyr LCD og kjipt bilde/innsynsvinkel/sortnivå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2008 19.44.08 #5 av 6
Det finnes mange såkalte "tommelfinger-regler" på dette, men dette avhenger av mange ting. Du må først og fremts se ann hvilken skjermstørrelse som passer til rommet og omgivelsene og om det er best med en liten eller stor TV. Ett annet viktig punkt er kildene dine, har du gode kilder og benytter deg av gode kabler er det ingenting i veien for at du kan kjøre en relativt stor skjerm på kort avstand, dette blir mindre gunstig hvis kildene er dårligere da "feilene" sees bedre.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2008 11.14.13 #6 av 6
Postet av: Fabio
For å oppsummere er vel det beste tipset å følge magefølelsen.
Synes du 50" er perfekt der du skal ha skjermen, så velger du det.

Disse tommelfingerreglene må man bare holde seg unna. De fleste jeg har hørt ligger ikke til rette for mine behov for stoooort bilde.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar