Logo

hva er galt med min teac forsterker?

Skriv et svar
10.02.2008 12.50.06 #1 av 6
Postet av: teac power
Har en teac AG-7D forsterker som ikke mer en 3-4 år. Men i dag så skulle jeg spille litt og det tok litt av gårde( ikke sånn heilt avgårde) men det kom et sånn tikk inni forsterkeren og så slo den seg av. prøvde å slå den på og den gikk på i 3 sek og så kom det et samme tikk og slo seg av.
Hva kan dette være??
Takker så meget for svar :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2008 16.38.49 #2 av 6
Postet av: teac power
Her ser dere hvor sånn sirka den tikke lyden kommer fra.

Noen som vet????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2008 16.52.40 #3 av 6
Postet av: boly
Virker som om den har gått i protect, dvs. at den har blitt belastet for mye. Normalt skal man tro at den resatte seg etter at dette har skjedd. Du må gå over alle høytalerkablene dine for og se om noen av de ikke er godt nokk skrudd i teminalene. Sjekk også at alt er som det skal på selve høytaleren.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2008 20.59.53 #4 av 6
Postet av: Lagarto
Hei,
Har en Technics sa tx30, jeg opplever samme problem som du nevner...Bare at det ikke "klikker" hos meg..
Mens den er på.. uansett hvilken skilde jeg benytter, så slutter lyden å fungere uten videre.
Alt er på, med strøm og greier.. Volumen er på.. samme kannal.. Men det kommer ikke noe lyd. Selv om jeg bytter skilde.
Det eneste som hjelper er å slå den av og på.. og da er lyden tilbake. Da fungerer den i en uvilkårlg antall minutter, kan være 1, 15 eller over en time. Men plutselig så forsvinner lyden igjen.

Jeg har tatt ut alle koblinger og høytaller, slått den på i en stund.. Slått av, satt alt på plass igjen(en etter en og testet hver skilde).. men det hjalp ikke. Lyden forsvinner uvilkårlig.

Jeg har åpnet den, med tanke på støv og slik.. men det er nesten ikke noe støv. Jeg har lagt merke til at viften ikke går rundt..
Har sett litt mer på forsterkeren.. Og ser at VIFTEN fungerer.. MEN, den slår seg på BARE når jeg skrur volumen veldig høyt.. Så da fungerer den.. Men er ikke det rart at den fungerer BARE ved høy volum..Altså når den trenger mer strøm..

Jeg mener hva med temperaturen? Er ikke dette relevant? Burde ikke den slå seg på da også?

Kan jeg instille den slik at den går på temp? Eller er dette bare tull?

Har du løst problemet ditt?
Noen som har noen forslag? PLEASE!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2008 22.06.41 #5 av 6
Postet av: Rune
Virker som den har gått i protect ja. De hvite boksene er reele såvidt jeg kan se. Dette kan skyldes at en eller flere av utgangstransistoren har røket. (må på verksted)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2008 22.32.34 #6 av 6
Postet av: teac power
har koblet av alle høytalerene og det samme skjer.
Hvor mye vill det koste å reparere den hvis jeg sender den inn til Hifi centeret til rep.?
Evenuelt en annen reperatør?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar