Logo

Hva bør plasmaen ha/støtte?

Skriv et svar
22.04.2006 22.21.28 #1 av 42
Postet av: MRGOOK
Jeg har tenkt å kjøpe en 37" eller en 42" Plasma snart, og lurer på hvilke krav jeg bør ha til plasmaen om jeg skal tenke fremtidsrettet. Jeg har lest litt om HDMI osv men har ikke helt inne hva det forskjellige er.

Det jeg vil at den skal ha, er:
- Forholdsvis bra bilde
- Enten 37" eller 42"
- Klart til å ta imot HD-sendinger når den tid kommer
- Ha 2 tunere (hvis det innebærer at man kan se med BiB?)
- Helst under totalt 25 000,-

En annen ting jeg lurer på, er hvis HD-sendingene ikke har kommet enda, hvordan utnytter man HD-kvaliteten utenom på Xbox?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.04.2006 22.34.52 #2 av 42
Postet av: boly
"MRGOOK" skrev:Jeg har tenkt å kjøpe en 37" eller en 42" Plasma snart, og lurer på hvilke krav jeg bør ha til plasmaen om jeg skal tenke fremtidsrettet. Jeg har lest litt om HDMI osv men har ikke helt inne hva det forskjellige er.

Det jeg vil at den skal ha, er:
- Forholdsvis bra bilde
- Enten 37" eller 42"
- Klart til å ta imot HD-sendinger når den tid kommer
- Ha 2 tunere (hvis det innebærer at man kan se med BiB?)
- Helst under totalt 25 000,-

En annen ting jeg lurer på, er hvis HD-sendingene ikke har kommet enda, hvordan utnytter man HD-kvaliteten utenom på Xbox?


Hvilke krav du har vet du best selv, men skal du legge mye penger i tv, er det jo et must at den kan brukes en del år fremmover.

Synes også du bør bytte ut pip med, ikke "forholdsvis bra bilde" men til meget bra bilde. Dette er en funksjon som ikke er brukbar med mindre man skal vise det frem til noen, type kjekt og ha, men ikke nødvendig.

Anbefaler deg og se på Pioneer og Panasonic sin plasma skjermer.

HD kan du kjøre med en kraftig PC feks.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.04.2006 22.52.01 #3 av 42
Postet av: øivindo
"boly" skrev:
"MRGOOK" skrev:Jeg har tenkt å kjøpe en 37" eller en 42" Plasma snart, og lurer på hvilke krav jeg bør ha til plasmaen om jeg skal tenke fremtidsrettet. Jeg har lest litt om HDMI osv men har ikke helt inne hva det forskjellige er.

Det jeg vil at den skal ha, er:
- Forholdsvis bra bilde
- Enten 37" eller 42"
- Klart til å ta imot HD-sendinger når den tid kommer
- Ha 2 tunere (hvis det innebærer at man kan se med BiB?)
- Helst under totalt 25 000,-

En annen ting jeg lurer på, er hvis HD-sendingene ikke har kommet enda, hvordan utnytter man HD-kvaliteten utenom på Xbox?



Hvilke krav du har vet du best selv, men skal du legge mye penger i tv, er det jo et must at den kan brukes en del år fremmover.

Synes også du bør bytte ut pip med, ikke "forholdsvis bra bilde" men til meget bra bilde. Dette er en funksjon som ikke er brukbar med mindre man skal vise det frem til noen, type kjekt og ha, men ikke nødvendig.

Anbefaler deg og se på Pioneer og Panasonic sin plasma skjermer.

HD kan du kjøre med en kraftig PC feks.



Les litt på de offisielle trådene til Pioneer og Panasonic her på forumet.Panasonic PV60 ligger i ditt prisområde vil anbefale deg å se på den.Pioneer har en del gode skjermer men prisen synes jeg er skyhøye.
Panasonic PV60 har 2 HDMI til en pris på elkjøp til 19995kr.Kjekt å ha en til HD sendinger og nummer 2 til dvd opptaker med HDMI kontakt.Mange nevner at utseende til PV60 er stygg men det er nu en smaksak mener jeg.

Lykke til :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 11.17.23 #4 av 42
Postet av: MRGOOK
Synes PV600 ser interessant ut, siden den støtter PiP, men trenger den ikke 2 tunere til det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 11.33.21 #5 av 42
Postet av: øivindo
"MRGOOK" skrev:Synes PV600 ser interessant ut, siden den støtter PiP, men trenger den ikke 2 tunere til det?

Nei du kan f.eks se Tv og xbox med PIP eller tv og dvd med PIP.Men ikke 2 tv kanaler samtidig da må du ha i tillegg en dekoder fra canal digital så kan du det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 12.04.24 #6 av 42
Postet av: MRGOOK
"øivindo" skrev:
"MRGOOK" skrev:Synes PV600 ser interessant ut, siden den støtter PiP, men trenger den ikke 2 tunere til det?

Nei du kan f.eks se Tv og xbox med PIP eller tv og dvd med PIP.Men ikke 2 tv kanaler samtidig da må du ha i tillegg en dekoder fra canal digital så kan du det.
'
Da var den igjen uinteressant. PiP er visst veldig viktig for foreldrene mine så da får jeg lete andre steder :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 14.18.51 #7 av 42
Postet av: Rune
Da vil jeg anbefale å ta en titt på LG-PX5R

http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=178

God bildekvalitet og dobbel tuner.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 16.12.20 #8 av 42
Postet av: xuax
evt. PX4R. Tilsvarende PX5, men sølv på høytalerene, ikke minnekortinngang. Den burde du få for 19-22k
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 17.32.45 #9 av 42
Postet av: orso
LG PX5 er en fin skjerm. Har en kompis som har den. Den er ikke helt på høyde med Pioneer 436 eller Panasonic PV500, men tror ikke du blir misfornøyd.
Det er mulig PV600 kommer med to tunere, den ene som digital tuner. Er usikker på det, men man får nok ikke brukt den digitale tuneren uansett siden det er snakk om Mpeg2.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 19.34.27 #10 av 42
Postet av: MRGOOK
Ja så var det prisen da. Lønner det seg å kjøpe på nettet? Fordi du må vel betale frakt og slikt? Og når noe skjer med skjermen da? Er det stress å levere den inn osv? Jeg bor i Stavanger-området, greit hvis noen herfra visste om et bra tilbud her :D

EDIT: Fattern snuste litt på Samsung PS37S4A1 fra Best-Buy.com, men etter litt research har jeg en noenlunde anelse at det er en utdatert skjerm som man ikke finner på hjemmesiden en gang. Og gamlingene har åpnet for LCD og nå.

EDIT2: Faen kjøpte nettopp Pioneer DVR-433H-S/K for 3500,- og etter det jeg så, har den ikke HDMI. Er veldig skuffet nå at jeg ikke gjorde nok research før..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 21.26.40 #11 av 42
Postet av: orso
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 21.37.10 #12 av 42
Postet av: MRGOOK
"bomholt" skrev:Prisen finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... view=price


Jeg har ikke erfaring med Amentino. Er de pålitelige? Og de kalkulerte 200,- i frakt, er det riktig?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 21.44.02 #13 av 42
Postet av: orso
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 08.40.32 #14 av 42
Postet av: xuax
Merkelig, finner ikke noen måte å bestille på via den linken. men hvis du går inn på siden til cshop finner du pris på PX5 på 19164 eks mva, med moms kr 23995,-. ikke så billig likevel...
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 09.13.31 #15 av 42
Postet av: orso
"xuax" skrev:Merkelig, finner ikke noen måte å bestille på via den linken. men hvis du går inn på siden til cshop finner du pris på PX5 på 19164 eks mva, med moms kr 23995,-. ikke så billig likevel...

Den prisen var for god til å være sann. 23995,- er sikkert riktig. Går evt. ann å ta en telefon.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar