Logo

Hva bør jeg velge?

Skriv et svar
22.05.2006 23.29.52 #1 av 10
Postet av: matshako
Jeg skal kjøpe en av disse 5 tv-apperatene, men trenger tips på hvilket som er best. Så om du har noe positivt(eller negativt) å si om noen av de, så skriv d her! http://www.hjemmekino.no/database/comparetv.aspx?PIDS=285,108,320,295,313

På forhånd takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2006 06.21.45 #2 av 10
Postet av: boly
Hadde selv sett nærmere på panasonic TX-32LX60F da den har 2 x hdmi tillkoblinger. Den er også en helt ny modell og panasonic leverer meget gode skjermer.

Men du gjør lurt i og sjekke nøye de andre merkene da alle skjermene du har funnet er gode tv'er.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
23.05.2006 06.45.04 #3 av 10
2 hdmi er sikkert lurt ja, men den mangler VGA. Jeg kommer til å bruke en mediapc på tvn jeg kjøper, og siden alle tvene mangler dvi, er vel vga d nærmeste valget? Eller finnes det vga->hdmi-overganger slik at jeg får det til like fullt på denne også?
23.05.2006 07.59.40 #4 av 10
Postet av: xuax
Tror LB1 eller Lx2 vil passe deg godt
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
23.05.2006 08.08.25 #5 av 10
Min mor har LX2, og liker ikke at den har grått på sidene når du kjører 4:3. Så den utgår pga det. Har jo sett en del tv til min mor på denne, og har funnet ut at når f.eks tv2 sender noe i widescreen, så skjønne ikke tvn dette, og viser det med svarte kanter oppe og nede uansett. Eneste mulighet er å velge "zoom", men da mister man også litt mer enn bare det svarte. Er dette vanlig, eller er det bare en svakhet i denne LG'n? Om hun ser på svenske kanaler så hopper de i widescreen perfekt med en gang om de sender i det.
23.05.2006 08.26.40 #6 av 10
Postet av: arntos
"matshako" skrev:2 hdmi er sikkert lurt ja, men den mangler VGA. Jeg kommer til å bruke en mediapc på tvn jeg kjøper, og siden alle tvene mangler dvi, er vel vga d nærmeste valget? Eller finnes det vga->hdmi-overganger slik at jeg får det til like fullt på denne også?

DVI->HDMI er ikke nor problem og det er dette du bør satse på. Bruker selv DVI->HDMI fra laptoppen og det fungerer smertefritt.
23.05.2006 08.55.05 #7 av 10
Postet av: boly
"arntos" skrev:
"matshako" skrev:2 hdmi er sikkert lurt ja, men den mangler VGA. Jeg kommer til å bruke en mediapc på tvn jeg kjøper, og siden alle tvene mangler dvi, er vel vga d nærmeste valget? Eller finnes det vga->hdmi-overganger slik at jeg får det til like fullt på denne også?

DVI->HDMI er ikke nor problem og det er dette du bør satse på. Bruker selv DVI->HDMI fra laptoppen og det fungerer smertefritt.

Jepp, og siden du skal druke laptop er det værtfall kjekt med 2 hdmi
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
23.05.2006 09.47.09 #8 av 10
"matshako" skrev:Min mor har LX2, og liker ikke at den har grått på sidene når du kjører 4:3. Så den utgår pga det. Har jo sett en del tv til min mor på denne, og har funnet ut at når f.eks tv2 sender noe i widescreen, så skjønne ikke tvn dette, og viser det med svarte kanter oppe og nede uansett. Eneste mulighet er å velge "zoom", men da mister man også litt mer enn bare det svarte. Er dette vanlig, eller er det bare en svakhet i denne LG'n? Om hun ser på svenske kanaler så hopper de i widescreen perfekt med en gang om de sender i det.

Vil tippe hun har kabel og da er dette den eneste muligheten man har med mindre man kan skaffe seg dekoder. Når det gjelder grå kanter er dette satt i service menyen for å sikre jevn slitasje. Hvis du holder inne meny knappen på fjernkontroll og tv samtidig får du tilgang til denne og kan slå det av

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
23.05.2006 11.23.40 #9 av 10
"xuax" skrev:
"matshako" skrev:Min mor har LX2, og liker ikke at den har grått på sidene når du kjører 4:3. Så den utgår pga det. Har jo sett en del tv til min mor på denne, og har funnet ut at når f.eks tv2 sender noe i widescreen, så skjønne ikke tvn dette, og viser det med svarte kanter oppe og nede uansett. Eneste mulighet er å velge "zoom", men da mister man også litt mer enn bare det svarte. Er dette vanlig, eller er det bare en svakhet i denne LG'n? Om hun ser på svenske kanaler så hopper de i widescreen perfekt med en gang om de sender i det.

Vil tippe hun har kabel og da er dette den eneste muligheten man har med mindre man kan skaffe seg dekoder. Når det gjelder grå kanter er dette satt i service menyen for å sikre jevn slitasje. Hvis du holder inne meny knappen på fjernkontroll og tv samtidig får du tilgang til denne og kan slå det av

Ok, takk for tipset, det får jeg forandre for henne:) Var en runde i forskjellige butikker i dag, og nå står det mellom LG LB1R og Samsung LE-32R72B(http://www.hjemmekino.no/database/comparetv.aspx?PIDS=285,295). Noen som har noen synspunkter på disse? Samsungen hadde meget bra bilde selv med luft-antenne i butikken jeg så denne. LB1R hadde de ikke inne, men de mente det var en god tv. Denne har jo også 2 tunere, det er jo litt kult. Men er det verdt 2000 ekstra? Usikker jeg ja. Formeninger?
23.05.2006 11.55.03 #10 av 10
Sammenlignet R72 mot LX2 som er veldig lik LB1 og den var klart bedre enn samsungen

Skriv et svar