Logo

Hva bør plasmaen ha/støtte?

Skriv et svar
24.04.2006 21.37.18 #31 av 42
Postet av: floyd
hva er forskjellen mellom PV60 og denne LG`en? jeg begynner faktsik å vurdere LG, med en prisforskjell på 5000,- og evt bruke endel penger på DVD opptaker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 22.04.42 #32 av 42
Postet av: Rune
"floyd" skrev:hva er forskjellen mellom PV60 og denne LG`en? jeg begynner faktsik å vurdere LG, med en prisforskjell på 5000,- og evt bruke endel penger på DVD opptaker.


Forskjellen er blant annet design og dobbel tuner på LG.

Sjekk teknisk sammenligning her:

http://www.hjemmekino.no/database/compa ... 02,178,265
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 22.08.08 #33 av 42
Postet av: Rune
"MRGOOK" skrev:Da var den bestilt, kan ta noen bilder når jeg får den integrert i "hjemmekinoen" hvis ønskelig 8)


Gratulerer med bestilling. Vi vil gjerne se bilder av hjemmekinoen når TV'n er på plass.

Men jeg er enda ikke helt overbevist om at du får TV'n til den prisen. Er redd det er en feil. (håper jeg tar feil)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 22.08.53 #34 av 42
Postet av: MRGOOK
"Rune" skrev:
"floyd" skrev:hva er forskjellen mellom PV60 og denne LG`en? jeg begynner faktsik å vurdere LG, med en prisforskjell på 5000,- og evt bruke endel penger på DVD opptaker.


Forskjellen er blant annet design og dobbel tuner på LG.

Sjekk teknisk sammenligning her:

http://www.hjemmekino.no/database/compa ... 02,178,265

Hvor finner man den funksjonen? :lol:
Og hvis du legger til hvilken farge selve TVen er i så hadde den vært komplett :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 22.15.09 #35 av 42
Postet av: Rune
Du finner den i tv databasen. Du kan velge opptil 7 apparater. (klikk sammenlign apparat etter du har valgt tv)

Ønske om farge er notert.

http://www.hjemmekino.no/database/tv.aspx
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2006 06.37.04 #36 av 42
Postet av: floyd
Jeg har hele tiden siden PV 60 kom på markedet hatt lyst på den.
Men hvis den prisforskjellen er på 5000,- i LG`ens favør, hva ville dere kjøpt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2006 07.38.17 #37 av 42
Postet av: orso
"MRGOOK" skrev:Du så på at Brann eide Start kanskje? :) Heia BRANN :!:
Jeg kjøpte den på Stretto.no og betalte 15 594,- + frakt som var antatt på 94,-, totalt 15 711,-.

Veggfestet som var anbefalt eller som hører til TVen ble oppgitt som WA-37 50B, og som jeg ikke fant før jeg bestilte TVen, men fant en hos Hificenter.no for 1 495,- så jeg slo meg til ro. Litt kveldsurfing senere da førte til at jeg fant en WA-3750 hos Stretto.no for 1 084,-, så jeg avventer enda svar fra kundeservice om den passer og om jeg kan legge den til ordren :lol:

Ja, jeg så Brann kampen. Det var gøy. Dersom du får den skjermen til den prisen, er det et kjempe tilbud. Kompisen min kjøpte den på hjemme PC avtale og betaler til sammen rundt 30k. Det er litt vanskelig å tro at den er så billig, men den kan skyldes at det kommer er oppfølger.
Hvis mitt valg sto mellom LG PX5 og PV60, hadde det vært et vanskelig valg. PV60 er nok en del bedre bildemessig, men jeg liker ikke designet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2006 17.33.30 #38 av 42
Postet av: MRGOOK
Off, det var no-can-do.. Siden de allerede hadde belasta VISA-kortet så ble det to separate sendinger, men jaja 75,- ekstra i frakt i den knalldealen er np :twisted:

Men en ting... 94,- i frakt for en 30+ kg TV, og 75,- i frakt for en maks. 10 kg veggfeste? :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2006 19.18.59 #39 av 42
Postet av: MRGOOK
Fram til nå har frakten vært en irriterende sak.
TV ble bestilt på mandag, men har ennå ikke ankommet. Veggfestet som ble bestilt på tirsdag kom t.o.m på torsdag. De har hatt problemer med Posten fordi de prøvde å sende pakken som bedriftspakke e.l. som har maksimumsvekt på 35 kg, og den veide 47 kg. Det skuffer meg at et seriøst firma bommer så mye. Dette førte til at den ble stoppet i terminalen, og senere omdirigert slik at den ble sendt på palle e.l. I tillegg ble jeg ikke opplyst om dette, jeg så bare dette selv da jeg fulgte med på Postens Nettsporing hvor det stod "Avvik i produksjonen." Jeg måtte selv ringe opp Posten som informerte om dette. Og kundeservice sa da at den antakelig ankommer i morgen (onsdag).

Torsdagen etter at jeg hentet det jeg trodde var skjermen, som viste seg å være veggfestet, ringte jeg Posten på nytt, fordi Stretto sitt system som viste ordrestatus var helt utdatert. Skjermen stod "levert", mens veggfestet stod "behandlet" (som jeg antar er at den venter på å bli levert). Jeg forklarte til Postens kundeservice hva som hadde skjedd, og hun ba om kollinr som hun fikk, sjekket opp, og sa at det ikke hadde skjedd noe nytt.

Tilfeldigvis kom jeg på at onkelen min jobber på pakketerminalen i Oslo. Da jeg ringte ham opp, sa han at når noe slikt skjer, er det vanlig prosedyre å sende den som palle, men, da blir også kollinret som du bruker til å spore pakken forandret. Dette var jævlig kjedelig at verken Posten eller Stretto kunne informere meg om dette. Jeg ventet da heller til idag for å se om den kom. Men så har den altså ikke kommet, så jeg ringte til Stretto.
Jeg forklarte ham saken, og han skulle sjekke dette med distributøren. Han ringte meg da opp igjen og sa at han beklaga det som hadde skjedd. Vanligvis veier ikke Plasma-skjermer over 35 kg sa han. Og enden på visa er at den kommer sannsynligvis pga. helg og helligdag på TIRSDAG. Og da får den faen meg får gjøre det og.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.05.2006 12.23.34 #40 av 42
Postet av: MRGOOK
Da var endelig TVen i hus :P Jeg legger ut bilder senere :)
Men, er det noen som har tips til kalibreringsprogrammer? Eller hva enn man kaller de kalibreringsverktøyene ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.05.2006 12.37.53 #41 av 42
Postet av: orso
DVE (Digital Video Essentials) er den mest brukte. Mulig AVIA er litt lettere å bruke.
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=1833
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.05.2006 21.11.31 #42 av 42
Postet av: MRGOOK
Er det fargene du justerer da? Justerer du lys? Fordi TVen har en funksjon der den justerer lyset etter omgivelsene, den har et øye som ser omgivelsene og som justerer lyset på skjermen etter det. Påvirkes kalibrasjonen av dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar