Logo

Hva bør jeg velge? TV og hjemmekino

Skriv et svar
26.10.2007 10.10.33 #1 av 2
Postet av: fastZone
Sliter litt med å finne en bra TV og hjemmekinoanlegg. Har tenkt å bruke inntil 18-19 000 på TV, men gjerne billigere, samt opptil 8000 på hjemmekinoanlegg. Dvs klarer jeg å komme meg ned under 25 .. og kanskje nærmere 20, så blir dama fornøyd :D

Har en Sony KLD40V2500 fra før som jeg er meget fornøyd med, og kommer til å fortsette å bruke denne. Skal koble PC og PS på denne, så den nye TV'en blir et film/tv apparat. Har derfor bestemt meg for plasma, og 50". Sitter ca 3,5-4 meter fra. Blir det da for stort med 50"?? Har sett litt på Panasonic, Samsung og Pioneer, men er åpen for gode tips.

Når det gjelder hjemmekino har jeg ingen preferanser i det hele tatt, så er er jeg åpen for alle tips

Håper på god hjelp :)

Christian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2007 07.51.19 #2 av 2
Postet av: gglunde
Her finner du en artikkel om avstand vs. skjermstørrelse:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... art_from=&

Panasonic og Pioneer er i særklasse på plasma. Panasonic koster ned mot halvparten av Pioneer og du får 80 % av kvaliteten. Mao. Panasonic gir veldig mye mer for pengene og innenfor ditt budsjett er Panasonic tingen. Den billigste 50" fra Pioneer koster over 30000, tror du får tilsvarene fra Panasonic til ca 20000.
Alternativet er en 42" fra Panansonic til 10-11000. Da får du mer til hjemmekino. Tror budsjettet ditt 8000 for hjemmekino er for snaut.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar