Logo

hva bør jeg velge? (lcd, plasma eller vanlig widescreen tv).

Skriv et svar
19.02.2006 18.09.31 #1 av 18
Postet av: vinkeln
hva bør jeg velge hvis jeg vil ha en tv for å se filmer og spille tv spill på? den må ha klare farger og godt bilde! den trenger ikke være større enn 28 tommer! må ha lav responstid da jeg skal spille raske tv spill på skjermen (bilspill blant annet)! hører at dette kan være ett problem med diverse lcd-tv! bør jeg kanskje satse på plasma? eller har billige plasma tv'er en tendens til å ryke pga innbrenningsproblemer (har hørt om dette, men hvor ofte skjer det egentlig?). prisklasse rundt 10000!

ørjan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 19.51.01 #2 av 18
Postet av: orso
Med budsjett på 10000 kr ville jeg valgt en billedsrørs TV. En flatskjerm på minst 28" i den prisklassen blir for dårlig. Du vil slite med b.l.a. etterslep. Det finnes noen bra LCD skjermer i 10-14000 prisklassen, men de er på 26".
Var på Elkjøp i forrige uke og sjekket en del skjermer. La da merke til en Philips crt til 6000 kr. Den var langt bedre enn de aller fleste flatskjermer.
Kjøp en crt av Philips eller Panasonic og vent med kjøp av flatskjerm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 19.56.36 #3 av 18
Postet av: orso
Glemte å si noe om plasma. Innbrenningstid på plasma er ikke noe stort problem lenger, det skjer sjelden.
En god og rimelig plasma er Panasonic 37PA50, litt dårligere enn en god crt. Elprice selger den til 13000 kr. Tror ikke den sliter med etterslep.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 21.51.09 #4 av 18
Postet av: boly
Ja gå for en skikkelig crt, 32" flat som faen. Tipper det skal være mulig og finne en som er skikkelig god for rundt 6000.-
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 22.37.59 #5 av 18
Postet av: Pioneeren
Kjøp deg en Elfunk 42 plasma, hadde den hjemme et halvt års tid det var en god skjerm med godt bilde også fra kabel tv og ingen problemer med verken etterslep eller innbrenning.
Mye for pengene den koster nå kr 9900.- hos Elnor
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 23.06.26 #6 av 18
Postet av: arntos
Støtter PA50 til 13K jeg. Overgår Eflunk mange ganger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 23.40.54 #7 av 18
Postet av: kid
Agree.. Panasonic plasma, litt over budsjett, men verdt det! Dersom du ikke har råd eller mulighet til dette, gå for crt! Eller en god lcd, men da må du ned på tommer-størrelsen.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2006 17.57.09 #8 av 18
Postet av: oyoy71
Med så lavt budsjett ville jeg kjøpt crt. En Panasonic til 3000 over budsjettet er tull å kjøpe. Hvis du på død og liv ikke må henge den på veggen, eller må være like kul som naboen, så kjøp crt. De 7000 du da sparte kan du heller legge i en plasma/lcd om 3-4 år. Da har vi forhåpentligvis fått digitalt bakkenett med HD oppløsning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2006 18.21.04 #9 av 18
Postet av: arntos
"oyoy71" skrev:En Panasonic til 3000 over budsjettet er tull å kjøpe.


Og hvorfor det? Er man av den ventende typen kan man finne på noe annet enn å kjøpe elektronikk...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2006 21.34.38 #10 av 18
Postet av: A8
snakka med en selger på expert, de hadde solgt en "50 pioneer plasma og kunden ser på svisj hele tiden nå (selv om han skifter kanal)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2006 21.36.33 #11 av 18
Postet av: arntos
"A8" skrev:snakka med en selger på expert, de hadde solgt en "50 pioneer plasma og kunden ser på svisj hele tiden nå (selv om han skifter kanal)


Eh, javel. Hjelper vel ikke Ørjan vesentlig
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 00.36.55 #12 av 18
Postet av: nutts
Hjelper han iværtfall med å si att innbrenning KAN være ett problem.
En kompis har en 50" Pioneer skjerm, ikke noe innbrenning der iværtfall, han spiller mye med X-box på den skjermen.
Nydelig skjerm forresten, den er Stoooor når du sitter 2 meter unna

:D
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 01.04.45 #13 av 18
Postet av: A8
"arntos" skrev:
"A8" skrev:snakka med en selger på expert, de hadde solgt en "50 pioneer plasma og kunden ser på svisj hele tiden nå (selv om han skifter kanal)


Eh, javel. Hjelper vel ikke Ørjan vesentlig


hei, våkn opp. les teksten før du kommenterer.
kanskje plasma har et lite innbrenningsproblem.....

og da er svaret mitt veldig relevant til spørsmålet til trådstarter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 08.55.53 #14 av 18
Postet av: Balla
"A8" skrev:
"arntos" skrev:
"A8" skrev:snakka med en selger på expert, de hadde solgt en "50 pioneer plasma og kunden ser på svisj hele tiden nå (selv om han skifter kanal)


Eh, javel. Hjelper vel ikke Ørjan vesentlig


hei, våkn opp. les teksten før du kommenterer.
kanskje plasma har et lite innbrenningsproblem.....

og da er svaret mitt veldig relevant til spørsmålet til trådstarter.


Du skriver da ikke noe om innbrenningsproblem i innlegget ditt. Du skrev bare at Expert hadde solgt en 50" til en kunde som ser på Svish hele tiden. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 11.21.14 #15 av 18
Postet av: A8
"Balla" skrev:
"A8" skrev:
"arntos" skrev:
"A8" skrev:snakka med en selger på expert, de hadde solgt en "50 pioneer plasma og kunden ser på svisj hele tiden nå (selv om han skifter kanal)


Eh, javel. Hjelper vel ikke Ørjan vesentlig


hei, våkn opp. les teksten før du kommenterer.
kanskje plasma har et lite innbrenningsproblem.....

og da er svaret mitt veldig relevant til spørsmålet til trådstarter.


Du skriver da ikke noe om innbrenningsproblem i innlegget ditt. Du skrev bare at Expert hadde solgt en 50" til en kunde som ser på Svish hele tiden. :wink:


hmm, for å sitere meg sjøl.
han ser på svisj hele tiden (SELV OM HAN SKIFTER KANALER)

det er en form for ironi å skrive det slik, så det er kanskje ikke alle som forstår det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar