Hei folkens,
Før jeg begynner å spre eder og galle kan gjerne moderatorene får lov til å slette innlegget mitt, eller flytte det dit det skal på dette forumet, fordi jeg ikke fant noen umiddelbar logisk plass å skrive dette innlegget, som handler om brukererfaringer med et spessielt merke.
Så;
Jeg har vert en stollt eier av tilsammen tre Harman Kardon produkter, og vert svoren fan fra dag en. Hørt på mye rart i mellomtiden, da gjerne for å sammenligne med mitt. Nå har jeg opplevd at både min DVD 1 og AVR5000 har røket med fire mnd mellomrom, begge etter femårs dagen og derfor ingen garranti. Det ville heller ikke lønne seg å fikse verken DVD spiller (laserpickupen og displayet røk) eller Reciever (sentertrinnet var def pluss strømforsyningen var røket, og nei, skyldes ikke feil på strømmen i huset).
Derfor, tar jeg meg en titt på google og finner ut at jeg ikke er alene her i verden, om å ha såpass hefitge problemer med HK produktene, både gamle såvel som helt nye. Dette skuffet meg STORT, jeg ble sikkelig vonbråten og regelrett forbanna. Når man leser tester av HK får de knapt noe annet enn topp plasseringer, samt skikkelige skussmål som selvsagt påfallende vil føre til kjempesalg.
Da, så da... tenker jeg, eller gjør jeg? Altså, kan HK ha blitt et kvantitet produkt ala, oki, uten å fornærme noen andre merker, så vet dere fleste hvilke merker jeg snakker om? Kan det være at det har kommet en rekke modeller fra en og samme fabrikk, som sliter med kvalitet mens resten av HK produktene (gjerne de som koster fra 15k og oppover) er gjennongående stillhet om på nettet, mye skyldes nok at disse holder mål.
Vel, inspillet mitt, er som HK fan og er det fremdeles, men jeg så i tvil nå at jeg vet ikke om jeg tør å svi av 6 laken på en ny HK for så å sitte med skjegget fullt av postkasser om fem år igjen? Har andre opplevd dette, da helst med HK, er dette kanskje en gjennomgående sak for hele 'HiFi' bransjen i budsjettnivå? Nå kostet tross alt AVR5000 9000,- for fem år siden, og trodde selv at dette måtte bringe mye glede i mange år fremover (det gjorde det, men kun i fem)
Er jo så fantastisk fornøyd med HK, men har blitt grenseløst provosert de siste dagene når jeg leser hva andre har opplevd på andre utenlandske fora, bla.a
HK hilsen fra:
En sikkelig fortvilet Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U