Logo

HK 245 vs Pioneer 1016

Skriv et svar
14.09.2007 14.33.51 #1 av 10
Postet av: pujari
hva skal jeg velge?? er meget usikker på det med HDMI kontaktene og slikt. hva er de store forskjellene på disse reciverene?

skal brukes til et sett med Dynavoice m65 først for så å senere utvide med full surround

Noen bedre alternativer??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2007 17.58.33 #2 av 10
Postet av: pujari
dårlig med respons her......... :/

håper noen kan hjelpe meg :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2007 01.38.12 #3 av 10
Postet av: pujari
lite hjelp å få her ser jeg..............
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2007 09.27.39 #4 av 10
Postet av: arntos
Hva lurer du på mtp HDMI?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2007 11.30.20 #5 av 10
Postet av: pujari
forstår det slik at denne hdmi switch funksjonen skal være en fin sak, men at det tydeligvis var store forskjeller på hva disse gjorde, noen videreførte lyd og bilde, noen bare bilde osv....

regner med at det er en fordel at både lyd og bilde blir videreført, men hva vet vell jeg?!

hva har disse recieveren fra HK og Pioneer av denne hdmi Switch greia og hvilken bør jeg gå for? evntuelt noen bedre alternativ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2007 19.53.46 #6 av 10
Postet av: pujari
Er det noen som kan hjelpe meg LITT her eller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2007 20.07.03 #7 av 10
Hei, hdmi overfører både lyd og bilde.
Hvis en reciver har støtte for hdmi betyr det sannsynligvis at den kan brukes som switch (altså koble til flere digitale enheter til reciveren, og kun en kabel til tv fra reciver). Den kan overføre PCM (Ukomprimert lyd)med HDMI V1.2 eller nyere. Med HDMI 1.3 (nyeste) kan du få de nye HD-lydformatene som eks Dolby digital true hd og DTS HD MA, den støtter også deep colour.

Fordellen med hdmi er at den kan overføre en høyere bitrate en tidligere kabler (altså du mister mindre informasjon).

Former utfyllende svar kan du lese en av guidene på forumet hvor det meste du lurer på om dette står.

Hva er prisklassen du vil holde deg til ved kjøp av ny reciver?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2007 23.27.02 #8 av 10
Postet av: pujari
Hei og takk for ditt svar.

ønsker ikke at prisen skal overstige 5000,-
ser jeg kan få både HK 245 og pioneer 1016 for den prisen........

noen andre gode forslag?

også interisert i brukt(?men forholdsvis nytt?)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2007 06.30.53 #9 av 10
Her kan du se forskjellene:
http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=139
http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=143

Er sikkert lett for meg å si, men for tusen kroner mer kan du få Onkyo 605 som støtter de nye lydformatene, har autokalibrering og en del krefter. Fikk terningkast 5 i Hjemmekino og har vunnet EISA prisen.

http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=148
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2007 09.00.20 #10 av 10
Postet av: Torja
Ser en Pioneer VSX-AX2AV, er til salgs her for 5K. Dette er en meget god reciver.
Ellers er vel den store forskjellen mellom HK og Pioneer at HK er en strømsterk forsterker som ikke skryter på seg mer watt enn den har i motsetning til f.eks. pioneer som kansje oppgir litt vel høye skrytetall. Ikke for det Pioneer har en nøytral og behagelig oppløst lydkarakter med svært bra romkorreksjon. HK er gjerne litt mørkere i lyden. Det blir smak og behag.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar