Logo

Hjemmekinoreceiver + integrert forsterker via phono

Skriv et svar
21.01.2010 13.22.32 #1 av 4
Postet av: rawky
Litt usikker på dette, så jeg spør for å ikke ta noen sjanser:

Jeg har en Pioneer VSX-1014 hjemmekinoreceiver som under flytting i fjor fikk seg en kakk og mistet lyden på ene høyttalerutgangen. Lyd via hodetelefonutgang er ikke noe problem, men man mister jo litt av poenget, for å si det sånn. Mer om det lenger ned. Det viste seg å koste litt for mye å reparere dette, og siden jeg først og fremst vil høre på musikk - med film sekundært (har ikke surroundhøyttalere) - kjøpte jeg i går en NAD C355BEE integrert forsterker som jeg allerede er veldig fornøyd med. Men siden jeg har en WD Media Player med noen filmer med DTS-lyd (altså digital) og NAD-en ikke har digitale innganger )så da blir det ingen lyd), lurer jeg på om det er mulig (og forsvarlig) å koble Media Playeren via den optiske utgangen til den optiske inngangen på hjemmekinoforsterkeren, og så koble NAD-en til Pioneer-en via hodetelefonutgangen til sistnevnte? Er jo rimelig tungvint - men vil det fungere i en overgangsperiode? Det bør jo ikke være noe forskjell fra det og til å koble en pc til NAD-en via phono?

Takk på forhånd!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2010 16.38.48 #2 av 4
Postet av: MindWaste
Styr unna slike petter smart løsninger så overlever utstyret ditt en stund til ;)
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2010 12.00.00 #3 av 4
Postet av: TheDude
Kan ikke WD Media Playeren dekode DTS-lyden internt, og sende det analogt til NAD-forsterkeren din via phono-kabel? Eller har den ikke analoge utganger, og instilling for å kun bruke 2 høyttalere?
-
Yamaha RX-V3900T, System Audio 1280 mkII, SA 720 AV, SA 705, SA 505, SVS PC12-NSD, Epson EMP-TW700, DreamScreen v3 tab 92", Samsung LE40A656, Acer Revo R3610 med XBMC, Panasonic DMP-BD60, Pioneer DV 565-AS, PS3, Get HDi, Logitech Harmony One
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2010 12.46.22 #4 av 4
Postet av: rawky
Det er førstegenerasjonsuygaven og den konverterer ikke digitale signal til analogt, rett og slett. :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar